Az Enet.hu adatai szerint, az európaiak közül a magyarok bizonyultak a legcélzottabb, legismertebb e-vásárlóknak, ugyanis közel 5,5 millió magyar, vagy pontosabban Magyarország felnőtt lakosságának 91%-a rendszeres online vásárló.
2020-ban a Covid-19 világjárvány, főleg ennek második hulláma, amely komoly hatósági szigorítások bevezetésével járt, felgyorsította az online vásárlás iránti érdeklődést, különösen a lakberendezési és háztartási cikkek iránt.
2021-ben, az új Covid-19 valóságban, az online áruházaknak gondosan kell kezelniük az ügyfelek vásárlási tapasztalatát. Az online home & deco vásárlónak pontos elvárásai vannak – és kitűzött célja: ugyanazon élmény elérése az szakterületek elektronikus platformjain, mint a rendes, hagyományos üzletekben. Itt játszik szerepet a mesterséges intelligencia (AI).
Így javíthatja a mesterséges intelligencia az online home & deco vásárlási élményt.
Bár úgy tűnhet, hogy a mesterséges intelligencia kizárja az emberi tényezőt, valójában javítja a felhasználói élményt és növeli az ügyfelek elégedettségét. Ezért fejlesztett ki a www.biano.hu csapata saját mesterséges intelligenciát, például az ügyfelek megértéséhez, preferenciáik és szükségleteik azonosításához, valamint a velük való megfelelő kommunikáció kialakításához.
Kétségkívül, hogy a mesterséges intelligencia az a technológia, amely az elkövetkező években a legnagyobb hatást fogja gyakorolni az e-kereskedelemben. A nemzetközi előrejelzések szerint az elektronikus kereskedelmi platformjukon AI-t használó cégek, üzletek legalább 25%-al fogják javítani az ügyfelek elégedettségét.
A BIANO tudomásul vette ezeket a feltörekvő trendeket, és célja, hogy az AI-ra alapozva a legjobb online élményt nyújtsa az ügyfeleknek.
Az AI személyre szabhatja a vásárlást minden egyes ügyfélnek.
Az AI használata a BIANO platformon lehetővé teszi az ügyfelek preferenciáihoz és igényeihez igazított ajánlások és termékek bemutatását, olykor még mielőtt a vevő tudná mit is szeretne igazán. Az eredmény pedig nem, más, mint minden ügyfél számára egy releváns, hiteles és személyre szabott vásárlási élmény. A mai fogyasztó igényeit, elvárásait figyelembe vevő, testreszabott felhasználási mód erősíti az ügyfelek hűségét, és növeli hosszú távon az eladásokat.
Ennek elérése automatikus tanulási rendszereken alapul, amelyek a felhasználói magatartások szem előtt tartásával valós idejű tartalmi változásokat tesznek lehetővé, előre látva a vásárló következő lépését az online üzletben. Így a www.biano.hu oldalon regisztrált kereskedelmi partner is egy lépéssel közelebb kerül a vásárlási folyamat hatékonyságához.
Exkluzív AI-alapú szolgáltatás a BIANO.hu-n: a képalapú keresés.
Sokan le tudják írni, hogy például milyen bútort szeretnének vásárolni, de az eddig rendelkezésre álló eszközökkel csupán a pontos megnevezés vagy termékkód szerint tudtak rákeresni. Ráadásul a háztartási és lakberendezési cikkeknél bármilyen formai eltérés nagy árkülönbséget is okozhat. Szerencsére a keresett bútorok, a lakás dekorációs tárgyak online felületen való megtalálása már nem korlátozódik csupán a leírások, kért kritériumok keresősávba való beírására vagy a Google-ra.
A képszerinti keresés lehetőséget nyújt a felhasználónak, hogy akár számítógépről, akár okostelefonról feltöltse a keresett termék fotóját az oldalra. Az pillanatokon belül megkeresi a terméket, vagy ahhoz hasonlót, és a keresőlistán bemutatja az összes üzlet ajánlatát. Így az online vásárlók most a kívánt, elképzelt és óhajtott lakberendezési tárgyakat, cikkeket nem a szavak, hanem a képek segítségével kereshetik meg könnyen.
A BIANO képkereső egyszerre több webshop kínálatából kutat, összehasonlítja az árakat, megkeresi a legmegfelelőbb ajánlatot, így a felhasználó kényelmesen kiválaszthatja a neki legmegfelelőbb kínálatot, így tételesen megkönnyítve a felhasználó dolgát. A fotókeresés tehát ideális eszköze lehet az online szolgáltatóknak, hisz ezzel a lehetőséggel még inkább vonzani tudják ügyfeleiket.
Ezzel a lehetőséggel a kiskereskedők is előnyt élvezhetnek, különösen a nemzetközi kereskedelemmel foglalkozó webshopoknak nagy segítség ez, ugyanis a BIANO adta kínálat a termékeket fotók szerint osztályozza, és így megszűnnek a nyelvi nehézségek is.
Az AI lehetővé tesz a logisztikai folyamat jobb kezelhetőségét.
A mesterséges intelligenciával az e-kereskedelmi platformok könnyen előre jelezhetnek egy következő vásárlási szándékot a fogyasztási minták elemzésével és a készletigények előrejelzésével – a www.biano.hu oldalon regisztrált home & deco e-üzletek esetében, a BIANO szolgáltatta visszajelzések alapján. Ez a megnövekedett hatékonyság csökkenti a költségeket és javítja az üzleti teljesítményt.
Írta, kép: Galambos Dániel