Megkezdődött a járdafelújítás Kiskőrösön a Mészáros Lőrinc utcában, mely egy 35 millió forintos beruházás része. A járdafelújítás két ütemben történik, melyekkel előreláthatólag nyár közepéig végeznek a szakemberek.
A fejlesztésről Domonyi László polgármester és Schäffer Tamás, a Kőröskom Nonprofit Kft. ügyvezető-igazgatója nyilatkozott.
„Belügyminisztériumi pályázaton nyertünk lehetőséget arra, hogy járdát építsünk. A beruházás 35 millió forint összegű, melyre 30 millió forintot nyertünk. A Mészáros Lőrinc utcát jelöltük ki, hiszen egy nagyon nagy gyalogosforgalmú utcáról van szó. A vasútállomástól, illetve a buszmegállótól sokan a Mészáros Lőrinc utcán keresztül érkeznek a városba, ezért kezdtük el itt a járdafelújítást. Némi nyomvonalbeli problémánk van ugyan, de ezeket tisztázzuk, így hamarosan ez a szakasz is meg fog újulni városunkban. A régi járda is felújításra kerül. Ahol felszedjük a régi járdát, azokat az elemeket visszük tovább új helyszínekre, méghozzá úgy, hogy a Kőröskom Kft. kitűnő, új technológiájával a régi járdából egy teljesen új járdát fogunk építeni” – nyilatkozta Domonyi László, polgármester.
Régi nagy vágya a Mészáros Lőrinc utcában élőknek, hogy megújuljon a járdaszakasz itt.
„A Mészáros Lőrinc utcai járda egy nagyon fontos gyalogoskapcsolatot biztosít a városban az Árpád utca és a Bajcsy-Zsilinszky utca között. Annak idején egy lapburkolatos járda épült ki itt, mely mára igencsak elavult, balesetveszélyessé vált és több helyen hiányos is. Ezért a város egy pályázat keretében forrást nyert a Petrovics utca mellett a Mészáros Lőrinc utca felújítására is. A projekt első üteme itt a Mészáros Lőrinc utcában vette kezdetét. A kivitelezésünk követi az egykor kialakított járdanyomvonalat, viszont a Damjanich utcánál egy oldalváltás történt. Gyakorlatilag ugyanezen a nyomvonalon megyünk tovább mi is. Ha elindulunk az Árpád utca irányából, akkor a gimnázium oldalán megyünk el egészen a Damjanich utcáig, ahol oldalt váltunk és úgy fut ki a járdaszakasz már ugyanazon az oldalon tovább. Átlagosan 1,5 méteres járdaszélességgel készül el a járda. Van, ahol ennél kicsit szélesebb, ha úgy kívánja meg a műszaki szükségszerűség, de a szabványban előírt 1,2 méternél sehol sem keskenyebb” – mesélte Schäffer Tamás.
Milyen munkálatok folynak most itt? – kérdeztük Schäffer Tamást.
Térkőburkolatos járda lesz mindkét utcában, ami 10×20 cm-es és 6 cm vastag beton térkőburkolatot jelent. Néhány szakaszon, ahol szükség van rá, ott újrarakunk szakaszokat, illetve ahol hiányzott a járdaburkolat, ott lerakjuk újonnan. A projekt keretében, mindenütt kerti szegélymegtámasztással, egy szürke beton térkő járda fog elkészülni.
Az előkészítés során az alapnál mit kellett figyelembe venni?
Annak megfelelően változik a rétegrend és az alap, hogy csak gyalogosok használják, vagy a kapubejáróknál autók is ráhajtanak-e. Mind a kapubejáróban, mind pedig a járdán ugyanazt a térkő burkolatot rakjuk le, viszont alatta a burkolatalap a kapubehajtók esetében megerősített, hiszen ahol csak járdafelületek vannak, ott gyalogosforgalomra van méretezve a burkolatalap.
A munkálatok mennyire akadályozzák az itt élők közlekedését?
Van némi akadály, mint minden járdaépítésnél, hiszen minden kapubehajtónál bontanunk kell, ezáltal okozunk közlekedési nehézségeket. Ha nem volt járda, akkor is az alap elkészítéséig a ki-be jutás gépkocsival ezeken a kapubehajtókon nem megoldott. Viszont ezeket próbáljuk csak egy-egy órára korlátozni. Mindenképpen arra törekszünk, ha nem is tudunk egy napon belül végezni a munkával, akkor is úgy hagyjuk ott a munkaterületet, hogy biztosítsuk a behajtást. Ugyanakkor arra is törekszünk, hogy további kellemetlenséget ne okozzunk a munkával.
Meddig kell elkészülnie a beruházásnak a második ütemmel együtt?
Szeretném, ha az első ütemmel 1,5 hónapon belül tudnánk végezni a Mészáros Lőrinc utcába. Ez a hosszabb szakasza a projektünknek. Majd ezt követően következne a Petrovics utca. Terveim szerint a nyár közepén már végig készen lesz a járda ezeken a szakaszokon. Mindenképpen úgy alakítjuk a kivitelezést, hogy az utca legalább egyik oldalán folyamatosan lehessen közlekedni. A Damjanich és az Árpád utca közötti szakaszon fogunk nagyobb fennakadásokat okozni a gyalogos közlekedésben. Ha az időjárás is engedi, és a határidőket is tudjuk tartani, akkor ezekkel a munkálatokkal nyár közepére fogunk végezni.
Fotógaléria: