A VIRA.HU három részes sorozatában a Kiskőrösi Bem József Általános Iskola új pedagógusait szeretnénk bemutatni. A 2021/2022-es tanévben három hölggyel bővül a Bem tanári kara, így őket kérdeztem a tanév elején a pedagógus pályáról és terveikről, ami az új tanévet illeti.

Balról jobbra: Csonka Rita, Lechner-Vujkov Alexandra és Rémán Dominika, a Bem iskola új pedagógusai 

Bemutatkozik Rémán Dominika, aki alsó és felső tagozatban ének-zene, továbbá alsóban rajz és technika tantárgyat fog tanítani.

-Hirdetés-

 

Mesélj egy kicsit magadról, tanulmányaidról!

1991-ben születtem Debrecenben, így a mellette lévő városban, Hajdúszoboszlón éltünk 14 évig, majd Sopronban és Budapesten is laktam. Tanítóként végeztem 2014-ben, Budapesten, az ELTE Tanító-és Óvóképző Karon, ének-zene műveltségterületen. Gyermekkoromtól kezdve több hangszeren tanultam zenélni: furulyával kezdtem, 11 évig hegedültem, míg gitározni magamtól tanultam meg. Gyerekként és felnőttként is énekeltem kórusokban. Fontosnak tartom a folyamatos fejlődést, így már felnőttként kezdtem el magánéneket tanulni, négy évig tanultam a Magyar Hajnal Énekstúdióban. Játszottam zenei csoportokban, például a budapesti gyülekezeti dicsőítő csoportunkban, ahol énekeltem és gitároztam. Azért választottam a tanítói hivatást, mert nagy hatással volt rám az alsó tagozatos énektanárom, akire nagyon felnéztem, és akivel egyébként még most is nagyon jó kapcsolatot ápolunk. 2014-ben, amikor végeztem, elkezdtem tanítani egy budapesti iskolában. Ott osztályfőnök voltam, majd két éven keresztül szakmai és külföldi tanításban vettem részt, többek között Londonban, ahol írást és olvasást tanítottam 5-7 éves magyar gyerekeknek. Végül hazaköltöztem, majd Budapesten egy német nemzetiségi iskolában tanítottam két évig, főként ének-zenét. Időközben megismerkedtem a budaörsi Új Budai Alma Mater Általános Iskolával, amely egy művészeti magán általános iskola, és épp énektanárt kerestek. Erre a felkérésre szinte azonnal igent mondtam. Nagyon szerettem ott tanítani és rengeteget fejlődtem szakmai szempontból is. Az énekórák mellett főként magánéneket, gitárt és szolfézst tanítottam a gyerekeknek, de volt egy ukulele csoportom, illetve a felsős kórust is vezethettem. Idén nyáron férjhez mentem Rémán Dánielhez, aki a Magyar Pünkösdi Egyház Keceli Gyülekezetének lelkipásztora, így elköltöztem Bács-Kiskun megyébe, Kecelre.

Honnan értesültél a Bem-es állásról?

Több jó barátunk van, akik rendkívül segítőkészek voltak a munkakeresésem tekintetében is, így ajánlás alapján hallottam az iskoláról.

Ez alatt a néhány év alatt szép szakmai tapasztalatra tettél szert. Hogy érzed, mennyire jelent ez majd előnyt szakmai pályádon itt a Bem iskolában?

Remélem, hogy sok jót és sok újat tudok majd nyújtani az iskolában. Emellett folyamatosan tanul az ember, illetve fejlődik. Lehetőség szerint szeretnék majd beülni egy-két pedagógus társamhoz, hogy megnézzem, ők hogyan tanítanak. Egy-egy ilyen hospitálás segít megismerni a gyerekeket is. Nagyon szeretem a hangszereket és igyekszem kreatív lenni, így ide is szeretnék majd behozni kevésbé ismert eszközöket. Úgy gondolom, hogy az énekórának feltöltődésnek kellene lenni. Jó látni azt, amikor felszabadultak és motiváltak a gyerekek. Szeretem látni a szemükben a csillogást, hogy az éneklés, a közös zenélés boldoggá teszi őket.

Hogyan tapasztalod, vannak olyan gyerekek, akik elzárkóznak az éneklés elől? Őket hogyan tudod rávenni olykor?

Akinek nincs bátorsága ahhoz, hogy egyedül énekeljen vagy megszólaljon, az párban vagy csoportban is énekelhet. Szeretném, ha mindez nem egy feszültséggel teli óra lenne. Előbb-utóbb kedvet kapnak a kevésbé motivált gyerekek is ahhoz, hogy bekapcsolódjanak.

Mik azok a célok, szempontok, értékek, amiket ebben a tanévben szeretnél megvalósítani?

Először is szeretném megismerni a diákokat. Mivel kilenc osztályban fogok tanítani, őket mind meg kell ismernem, hogy tudjunk egymáshoz kapcsolódni. Van egy Kodály Zoltán idézet, amely nagy hatással van a pedagógiai szemléletemre:

Aki zenével indul az életbe, bearanyozza minden későbbi tevékenységét, az életnek olyan kincsét kapja ezzel, amely átsegíti sok bajon.
A zene tápláló, vigasztaló elixír, és az élet szépségét, s ami benne érték,
azt mind meghatványozza.

Én ezzel a lelkülettel szoktam tanítani. A zene tényleg átsegít bármilyen nehézségen, bajon, ugyanakkor örömöt is ad. Az a célom, hogy ezt a gyerekek is megtapasztalják.

Az előbb említettem, hogy szeretem a kreativitást, így még elmesélem, hogy Budapesten én alapítottam és vezettem a The Light Gyermekkórust. Ez egy olyan kórus, ahol olyan dalokat énekeltek a gyerekek, amelyek maiak, modernek, ugyanakkor a dalok mondanivalója értéket közvetít. Heti rendszerességgel próbáltunk tanév közben, de szerveztem nyári táborokat is, amely nyitott volt bárki számára. Részt vehettek forgatásokon, ahol megtanulhatták a videózás és a stúdiózás alapjait, és némi koreográfiát is kitaláltunk a dalokhoz. A Facebook és Youtube csatornánkon fent van néhány videó, az Alone című dal az egyik kedvencünk lett: https://www.youtube.com/watch?v=qnnNEsOdefk 

Milyen érzésekkel várod a 2021/2022-es tanévet Kiskőrösön?

Természetesen izgulok egy kicsit, hiszen meg kell találnom a helyemet, be kell illeszkednem és meg kell találnom a közös hangot nemcsak a gyerekekkel, hanem a kollégákkal is.

Szerinted milyen egy jó pedagógus, te mire próbálsz törekedni?

Mindenféleképpen következetesnek kell lennie. Jó nagy adag türelem is kell a tanításhoz, illetve szeretet, empátia, valamint tudni kell fegyelmezni és egyénileg fejleszteni a gyerekeket. Aztán olykor terapeuták vagyunk, hiszen egy csoporton belül tudni kell kezelni a felmerülő konfliktusokat. Kíváncsian várom, mit tartogat ez a tanév számunkra.

MEGOSZTÁS