Idén nyáron sem maradtak táborozás nélkül Soltszentimrén. A BácsKiskun Megyei Önkormányzat TOP-5.3.2-17-BK1-2020-00003 projekt „Itthon maradunk!” című pályázata keretében 15 diák kapott lehetőséget július második hetében, hogy ismerkedve közvetlen környezetünk értékeivel itthon is jól tudja érezni magát a szünidőben.

A rutinos táborozóink mellé csatlakoztak újonnan érkező kisebbek, akik ügyesen bekapcsolódtak a tábori életbe.

-Hirdetés-

Első napon megbeszéltük, mire is lehetünk büszkék, milyen értékeink találhatók szűkebb-tágabb környezetünkben. Meghallgattuk dr.Nagy Tamás (iskolánk volt diákja) előadását az elsősegélynyújtásról. Csapatokat alakítottunk, és zászlót készítettek, indulót költöttek a csapattagok. Ebben a munkában, és egész héten nagy segítségünkre voltak a gyakorlatukat végző önkéntes helyi középiskolásaink. Meglátogattuk a helytörténeti gyűjteményt, ahová mindig kerül egy-egy új darab a régiségek közül.

Csapatokat alakítottak, és zászlót készítettek, indulót költöttek a csapattagok

Kedden a RepTár szolnoki repülőmúzeumban jártunk, ahol sok repülő szerkezettel ismerkedtünk, láttunk repülőgépet, helikoptert, régi eszközöket. Buszozás közben megyénk Kecskeméten túli tájait figyelhettük meg.

A szolnoki repülőmúzeumban is jártak a táborozók

Szerdán a János Vitéz Látogatóközpontba látogattunk. A játékok az emeleten gyorsan múlatták az időd, míg arra vártunk, hogy megnézhessük Petőfi Sándor költeményét különleges formában. A modern technika, multimédia minden eszközét felhasználó vezetéssel élhettük végig Jancsi kalandjait mesebeli útján. Lenyűgöző élmény még a labirintust többször látott tanárok, diákok számára is!
A Kiskőrösi Úttörténeti Múzeum sok érdekes látnivalót kínált majd, rollereztek a gyerekek és úthengert vezettek.

A Kiskőrösi Úttörténeti Múzeum sok érdekes látnivalót kínált

Csütörtökön a focipályán látogattak meg bennünket a tűzoltók, s munkájukkal, felszerelésükkel, hatalmas autójukkal ismerkedtünk. Az érdekes látnivaló után kaptunk kis vizet a nyakunkba a fecskendőkből, és habot is bőven, hogy könnyebben viselhessük a nagy meleget.
A Közösségi házban egy rendőr nénivel játszottunk a kerékpáros közlekedés szabályainak ismeretét elmélyítő játékot.
Délután textil zsákot festettünk Bács megyei motívumok felhasználásával.
Meghallgattuk a Határtalanul program keretében Erdélyben járt diákok beszámolóját.

Hűsölés a tűzoltóknak köszönhetően

Pénteken sorverseny napot tartottunk, ahol az önkénteseink irányító, szervezési rátermettsége mutatkozott meg a játékok lebonyolítása közben.
Délután nemezeltünk, ki labdát ki karkötőt készített magának. Kitartóak, türelmesek voltak a gyerekek a munkában, szívesen gyúrták, sodorták a vizes, szappanos gyapjút nyakig habosan.
A hét végeztével nagy örömmel vitte haza minden táboros az ajándékba kapott társasjátékot. A napi bőséges tízórai után az ebéd is jól fogyott, az uzsonnát délután a fák árnyékában fogyasztottuk el.

Táborozó gyermekek az ajándékba kapott társasjátékokkal

Nagyszerűen érezték magukat az itthon maradt gyerekek, köszönjük az eszközöket, a kirándulásokat, a lehetőséget a BácsKiskun Megyei Önkormányzatnak.

Írta, fotók: Balog Istvánné tanító-táborvezető

Fotógaléria:

Fotók megtekintése (22 db kép)