A KEVI gimnáziumban tartotta meg beszámolóját az a tíz pedagógus, akik az idei nyáron az Erasmus+ program keretein belül továbbképzéseken vettek részt Írországban, Máltán, Németországban és Spanyolországban. A Petőfi Sándor Evangélikus Óvoda, Általános Iskola, Gimnázium és Technikum nyerte meg a pályázatot, mely Erasmus – KA122 Rövid futamidejű mobilitási projektek néven futott, és a 2021/2022-es tanévhez kapcsolódott.

A képzések célkitűzései voltak: a digitális kompetencia fejlődése, az európai identitás erősítése, a környezeti fenntarthatóság és felelősségvállalás, valamint a módszertani megújulás. Ezekre épülve a kurzusok IKT, módszertan, kultúra, fenntarthatóság és mindfullness témákban valósultak meg.

Sokakat érdekeltek a beszámolók.
-Hirdetés-

Szabó Márta Dublinban töltötte a két hetet. Ez idő alatt módszertani képzésen vett részt, ennek néhány elemét, például a házépítő projektet óravázlattal is demonstrálta.

Matusik Edina és Miszlai Orsolya szintén Dublinban jártak, ahol az IKT és kultúra témakörrel foglalkoztak. A padlet alkalmazást mutatták be gyakorlati példákon keresztül. A megjelent érdeklődők a helyszínen kipróbálták milyen előnyökkel járhat a mindennapi használata a tanórákon. Közösségépítés és tanítás során is.

Harangozó Marianna, Turákné Harangozó Andrea és Verebélyiné Turán Zsuzsanna Máltán tanultak módszertani és IKT képzéseken. Marianna beszámolt – többek között – az ún. running dictation módszerről, mely hatékonyabbá, érdekesebbé teheti a hagyományosnak mondható diktálás módszertani elemet. Zsuzsanna a honlapszerkesztés és a webguest oldal működésében mélyedt el a két hét során. Szintén példafeladatokkal illusztrálta előadását. Andrea pedig alsós módszertannal foglalkozott, részletesen bemutatta az elsajátított új elemeket, melyek páros- vagy csoportmunka során is alkalmazhatóak.

Pethő-Szűcs Mária, iskolalelkész Barcelonában töltött két hetet a Boldog tanárok, boldog iskolák programban, ahol a kiégés elkerülését segítő technikákat tanulmányozták, próbálták ki.

Honti Erika dublini IKT képzéséről két programot mutatott be, melyek egyrészt az igényes fordításban, másrészt a képkeresésben segíthetik a pedagógusokat, és a gyerekeket.

Honti Erika beszámolója

Kispál Kata németországi tanulmányai során szintén a digitális kompetencia fejlesztésében vett részt, olyan új oldalak működését ismerte meg, mint a jamboard, a blooket vagy a smartest.io. Ezek az alkalmazások nagyban megkönnyítik a tananyagok feldolgozását.

Végezetül Maczelka Mária számolt be az útjáról, ahol a – számára különösen kedves – fenntarthatósági témában képezhette tovább magát. Ő is játékokkal, élesben kipróbálható feladatokkal támasztotta alá a beszámolóját.

A KEVI gimnáziumban megtartott előadásokat nagy érdeklődéssel hallgatták a város több oktatási intézményéből, Bócsáról, Kiskunmajsáról és Tázlárról érkező pedagógusok is.

  Fotógaléria:

  Fotók megtekintése (21 db kép)
MEGOSZTÁS