A Facebook anyacége, a Meta előfizetéses szolgáltatást indít. A profilt igazoló digitális jelvényt és extra láthatóságot kínál a Meta Verified névre keresztelt csomaggal. Havonta kell majd érte fizetni, már az is megvan, hogy mennyit.

-Hirdetés-

 

A Facebook ingyenes és az is marad – hirdette sokáig a közösségi oldal belépő felülete. A Facebook ingyenes is marad, de az anyacég tegnap bejelentette, hogy fizetős szolgáltatást indít. A Facebook Verified-ra való előfizetéssel a felhasználók egy, a fiókot igazoló jelvényt kapnak valamint több extra szolgáltatást is.

Személyazonosság: kell majd a személyi igazolvány is

Az új előfizetés havi 11,99 dollárba (4300 forintba) kerül, 14,99 dollárba (5400 forintba), ha az iOS alkalmazáson keresztül vásárolják meg. Elsősorban a tartalomkészítőket célozza meg. Az előfizetés a személyazonosságot igazoló jelvényen kívül „proaktív fiókvédelmet- és támogatást, valamint nagyobb láthatóságot és elérést” is tartalmaz – mondta a Meta szóvivője a Bloombergnek.

A fiókellenőrzés lényege, hogy a felhasználók számára egyértelmű lesz, ki van az adott profil mögött. A Twitter ezt most egy kis, kék pipával jelzi. Innen tudható, hogy a sok a Lady Gaga felhasználó közül ki az „igazi”. Az Elon Musk által felvásárolt Twitter is gondolkozik rajta, hogy előfizetéshez köti a pipa használatát, de van már ilyen szolgáltatása a Snap-nak is (Snap Plus). A Facebook közölte, hogy igazolvánnyal vagy valamilyen hivatalos dokumentummal kell majd igazolni a személyazonosságot (a Twitter ilyet nem kér, például).

Zuckerbergéknek kell a bevétel máshonnan is

Az újítást Mark Zuckerberg, a Facebook alapító-CEO-ja az Instagramon jelentette be. A szolgáltatásért a Meta valamennyi platformján külön kell majd fizetni. Zukerberg szerint az újítás a nagyobb biztonságról és hitelességről szól.

A termék tesztelése a héten elindul, először Új-Zélandon és Ausztráliában.

Az előfizetéses csomagok diverzifikálják a közösségimédia-cégek bevételeit, amelyek főleg hirdetésekre támaszkodtak eddig. Ráadásul elég kiszámítható bevételforma. A hirdetési piacokat Európában és Amerikában komolyan érintette a covid mellett a magas inflációs környezet is, ez a Facebook bevételi számain is látszott.

Kérdés persze, hogy fizetnek-e majd azért a felhasználók, ami eddig ingyen volt. Nem véletlen, hogy a csomagba bekerült az is, hogy az előfizetésért nagyobb láthatóság is jár. Ez komoly érték lehet, mert a platformokon ma már nehéz kitűnni.

A Facebook-ot komolyan szorongatja a TikTok, a fiataloknak már inkább ez a natív platofrmja, és aktívabbak is. Utóbbi nagyon fontos a közösségimédia-cégeknek, mert a felhasználók viselkedése alapján tudják őket profilozni és rájuk célozni a hirdetők tartalmait.

Forrás: forbes.hu 
Kiemelt kép: https://e3.365dm.com 

MEGOSZTÁS
Írta: vira