A Magyar Brands program magyar vonatkozású, kiváló márkákat díjaz több mint tíz éve. Olyan márkákat, amelyek a magyar szellemi munka méltó képviselői hazánkban és határainkon kívül is.

Az elmúlt évek bizonyították, hogy a díj nem csak elismerés, hanem aktív segítséget is jelent a fogyasztóknak, az ügyfeleknek és a partnerek munkájában is. A programban résztvevő márkák önkéntes, független szakértőkből álló bizottság döntése alapján kapják meg az elismerést. A Magyar Brands program szakértői egy komplex mutatószámot hoztak létre mindazon szempontok összegzéséből, amelyek közrejátszanak abban, hogy egy márkáról azt mondhatjuk, hogy hazai és sikeres. A program kizárólag olyan magyar márkát értékel, amely Magyarországon született, vagy a létrejöttében-alapításában magyarok vettek részt. Ezen alapfeltételen túl a márkának rendelkeznie kell az alábbi feltételek egyikével:

  • a márka magyar tulajdonban van
  • vagy a márka „gyártásának” helyszíne Magyarország
  • vagy magas Identitás-pontszámot kap a bizottsági pontozás során.
Az Absolute Live az „Innovatív márka” és a „Kiváló munkáltatói márka” kategóriában is kiérdemelte az elismerést

Az akasztói R-Water Kft termékcsaládjába tartozó Absolute Live az „Innovatív márka” és a „Kiváló munkáltatói márka” kategóriában is kiérdemelte az elismerést, és 2022-es Magyar Brands díjban részesült. Nagy Ervin ügyvezető-tulajdonos a korábbi díjakra, oklevelekre tekintve elmondta, hogy bár mindegyikre nagyon büszkék, talán ez az eddigi legnagyobb elismerése a 30 éves múltra visszatekintő munkásságuknak, aminek 15 éve az Absolute Live sportital portfólió a zászlóshajója.

-Hirdetés-

Interjú a nemrégiben Magyar Brands díjat nyert Akasztó székhelyű családi cég ügyvezető-tulajdonosával, aki az innovatív ötletek minőségi kivitelezéséről ismert szakmájában.

Nagy Ervin

Nagy Ervin édesapja révén -aki szódavíz készítéssel foglakozott Akasztón- lépett a családi vállalkozás útjára. 1993-ban alapított egyéni vállalkozásának fő profilja a szénsavas üdítőitalok gyártása volt, aminek a lehetőséget a rendszerváltás következtében tönkrement állami tulajdonú üdítőgyártók kiesése generálta. Az üzem maximális kapacitással működött, ami napi 2400 db 2 literes kiszerelésű termék gyártását jelentette.

Idén 30 éve, hogy az álmaid, elképzeléseid, terveid mellett mindmáig kitartva a vállalkozói lét -sokszor- rögös útjára léptél. Hogyan alakult a kezdeti időszak?

Nagy Ervin:
-A gyorsan jött siker és az üzlet jövedelmezősége nagy lendületet adott a fejlődésre, további fejlesztésekre, azonban az 1995-96-ban bekövetkezett „Cola árháború” visszavetette a kezdeti sikereket és megtorpant a gyártás. Szerencsére akkor más bevételi forrásunk is volt a családban, így nem kellett lemondjak az eltervezett jövőről.
1997-ben új lendülettel, még nagyobb odaadással folytattuk a munkát, és új üzemépületbe költöztünk, így a termelés napi kapacitása 10.000 db-ra tudott bővülni. 2000-ben új, szigetelt raktárépület épült, amiben magas-állvány rendszer fért el. Négy évvel később új palackozóüzem létesült a régi mellé, és a saját fúrt kútból nyert víz ásványvíz minősítést kapott, így elkezdődött az Aqua Dolina ásványvíz palackozása is. A termelés napi kapacitása 20.000 db 2 literes szénsavas üdítőital és/vagy ásványvíz volt.

A 2000-es évek elején a nagy multik Magyarországon való megjelenésével csökkent a „kisiparos” üdítőital-gyártás iránti kereslet, mindennek tetejébe beütött a gazdasági világválság, ami újabb nehéz időszakot hozott a vállalkozás életébe. Az akkor kilátástalannak tűnő jövőben 15 év kemény, kitartó munkáját hogyan tudtátok megőrizni?  

Nagy Ervin:
-A bezárás elleni megoldást keresve jött az ötlet, hogy egy teljesen más portfólióba kezdjünk, felhasználva a mögöttünk álló idő tapasztalatait, tudását, a meglévő technológiát. Amerikai kutatások jövőbe mutató eredményeiből kiindulva 2008-ban megalapítottuk az R-Water Kft-t. A funkcionális italok, azon belül a sportitalok gyártásába kezdtünk, és megszületett az Absolute Live brand. A piacra lépést nem az alacsony árra építettük, de az akkoriban elérhető sportitaloktól merőben eltért az Absolute Live italok összetétele, hatóanyag tartalma, minősége és mennyisége (0,5 l helyett 1 l-es kivitel).
2012-ben tovább bővült a funkcionális ital portfóliónk, létrehoztuk a Power Fruit termékcsaládot és az „Életcélunk az egészség” szlogen is ekkor született meg. Végleg felhagytunk a szénsavas termékek gyártásával és elkezdtük termékeinket az egészséges életmódot követő fogyasztók igényei szerint megalkotni. Ekkor már a termelés napi kapacitása 35.000 db sport és/vagy funkcionális ital volt.

Nemcsak a termékpaletta, hanem a gyártósor korszerűsítése, bővítése is folyamatos volt. Mára már egy modern ULTRACLEAN rendszerű gépsor áll a rendelkezésetekre. Hogyan jutottatok el idáig?

Nagy Ervin:
-2015-től indítottuk el saját mikrobiológiai vizsgálatokra szakosodott laboratóriumunkat a minőség állandó biztosítása érdekében.
2017-ben elkezdődött az R-Water Kft legnagyobb zöldmezős beruházásának tervezése, melynek keretében új palackozóüzem és raktár épült a növekvő igények kiszolgálásának céljából.
2019 év elején elkészült az új telephely, szintén Akasztón, melynek köszönhetően korszerűbb körülmények között folytatódhat a gyártás. Modern ULTRACLEAN rendszerű gépsoron emberi érintés mentesen, nagyon magas fokú higiéniai normák alapján készülnek a termékeink, akár napi 100.000 darabos kapacitással. A teljes üzem és kiszolgáló létesítmény alapterület 2500 nm2, a raktározás kapacitása 1800 EUR raklapra nőtt.

Az R-Water Kft felívelő sikerére hatással volt a Covid-19 járvány?

Nagy Ervin:
-Sajnos mi sem képeztünk kivételt azok közül, akik megérezték a világjárvány, a bezárások okozta negatív hatásokat. 2020-ban a valaha volt legerősebb január-február hónapot követően márciusban bezuhant a piac. A 2020-21-es évet a Covid–19 járvány erősen megbélyegezte, ami a társaság életében is mély nyomot hagyott. Annak ellenére, hogy a vitaminfogyasztás az egekbe ugrott, a mi termékeinkre a kereslet alábbhagyott, pedig az összetételük révén nem erre számítottunk. A negatívban mégis meglátva a pozitívat ezt az időt megpróbáltuk hasznosan tölteni, és megszületett a PRO+ termékcsalád, amivel az azóta hatalmasat fejlődő vitamin italok piacának legjobbjává váltunk ár-érték tekintetében.

A sok szkeptikus vélemény ellenére Nagy Ervin és az R-Water Kft csapata hitt az általuk fejlesztett termékekben, kitartottak mellettük, és mára beigazolódott, hogy mindezt jól tették, hiszen meglett az eredménye. 2022-ben egy régi cél valósult meg, amikor az akasztói családi cég átlépte az egymilliárdos árbevételt, ami jól mutatja a sikert a környezeti hatások ellenére is. A termékportfóliót folyamatosan bővítették és fejlesztették a Kft megalapításától számított eltelt 15 évben.

Nagy Ervin a Magyar Brands díjátadón
Feleséged, Nagy-Parádi Tímea hozzáértő szakmai segítségével jöttek létre az Absolute Live Professional termékcsalád is, melyet olyan tudatos fogyasztók számára alkottatok meg, akiknek a sport fontos szerepet játszik az életükben és a rendszeres testmozgás a mindennapjaik része, akárcsak nektek. Mi a Magyar Brands díjas Absolute Live sikerének kulcsa?

Nagy Ervin:
-Az Absolute Live Professional termékeink magas hatóanyag-tartalommal segítenek mindenki számára a személyre szabott cél elérésében, legyen szó a fogyás elősegítéséről, állóképesség javításáról, izomépítésről vagy regenerálásról. Innovatívak vagyunk a piacon, mert mindig mi hoztuk az újításokat ebbe a kategóriába. Össze lehet keverni mindent mindennel, de az nem biztos, hogy jó, hatásos, és célravezető. Mi számos egyéb mellett nagy hangsúlyt fektetünk a termékek összetételére és annak arányára, komplexitására, hatóanyag-tartalomra, hiszen funkcionális italokról beszélünk. A szénsavmentes forrásvíz alapú termékeink különböző kombinációban tartalmaznak L-karnitint, L-glutamint, taurint, BCAA-t, aminosavakat, kollagént, vitaminokat. Mindemellett eddig és ezután is az lesz ránk a legjellemzőbb, hogy addig alakítjuk a termékeinket, amíg annak jó lesz az íze, ebben segít az összesen 30 éves gyártó tapasztalat.

Az Absolute Live Professional 18 fajta változatban érhető el
A termékeitek között a Power Fruit vitaminital is megtalálható. Ez mitől egyedi, mit lehet róla tudni?

Nagy Ervin:
-A Power Fruit nem egy egyszerű „gyümölcslé”, hanem annál sokkal több. A termékek csökkentett energiatartalommal rendelkeznek, ám vitaminban annál gazdagabbak. A gondosan összeválogatott hatóanyagok segítséget nyújtanak a mindennapi kihívások során, és hatékonyan támogatják az immunrendszert. Ezzel a termékkel is megelőztük a korunkat Magyarországon, a kezdetekben a beszerzők nem igazán tudták hova sorolni a termékkategóriák között (ásványvíz alapú gyümölcslé hozzáadásával készült vitaminital).

A Power Fruit ásványvíz alapú gyümölcslé hozzáadásával készült vitaminital
Milyen egyéb termékek szerepelnek az R-Water Kft palettáján?

Nagy Ervin:
-A PRO+ termékcsalád hozzáadott értékeket tartalmazó funkcionális ital a vitaminok és gyógynövények erejével.
A PRO+ Vegi nem egy egyszerű zöldségital és nem egy egyszerű vitaminital, hanem annál sokkal több. A termékek csökkentett energiatartalommal rendelkeznek, ám hozzáadott értékekben annál gazdagabbak. Komplex összetételében mindenki megtalálja a számára előnyöst, hiszen az alacsony kalóriatartalom mellé 12% valódi zöldség- és gyümölcstartalom, valamint sok-sok vitamin társul az immunrendszer hatékony támogatásának érdekében.
A Smart Vitamin termékcsalád vitamintartalmát a tudatosság jegyében állítottuk be, annak megfelelően, hogy alkalmazkodjon a felgyorsult életünk hozta változásokhoz. Így lett a Smart Vitamin hozzáadott értékeket tartalmazó energiamentes „okos” funkcionális ital. Az összetevők kiválasztásnál nagy figyelmet fordítottunk arra, hogy bármely élethelyzetben megtalálja a fogyasztó a számára megfelelő terméket, legyen szó immunerősítésről, a belső „szépség” fenntartásáról vagy éppen stresszoldásról.

Mik a tervek a jövőre nézve?

Nagy Ervin:
Sok elismerést, díjat kaptunk az utóbbi időben, ami azt mutatja, hogy jó amit csinálunk.
És ha jó, akkor itt az ideje ezt szélesebb körben megmutatni, amihez szintet kell lépnünk. Ezért elsődlegesen most az egész céget új alapokra próbálom fektetni, ami szervezetfejlesztéssel kezdődik. Ez egy merőben más, de inspiráló feladat, ami új gondolkodásmódot, hozzáállást igényel tőlem és munkatársaimtól egyaránt.
A kereskedelemben jelenleg az export lehetőségeinek a felkutatására fókuszálunk, fontos feladatunknak a külföldön való terjeszkedést tartjuk.
A rendelkezésünkre álló technológia kiszolgálja a portfólió gyárthatósága által támasztott igényeinket, így abban a közeljövőben nagy újítást nem tervezünk. A szortimentet elég szélesnek tartjuk, amennyiben szükségesnek látjuk a meglévőket fejlesztjük, esetleg új külsőbe bújtatjuk a kor igényeit szem előtt tartva. Így a termék része adott és jövőbe mutató, már csak tudnunk kell jól használni a lehetőségeinket.

Az R-Watre Kft piacvezető termékei az rwatershop.hu weboldalról megvásárolhatók.

Videó forrása: R-Water Kft
Forrás, a díjátadón készült képek: magyarbrands.hu, r-water.hu

  Fotógaléria:

  Fotók megtekintése (28 db kép)
MEGOSZTÁS