A kiskőrösi Batthyány óvoda a Boldog Óvoda és Boldog Iskola címre beadott pályázata pozitív elbírálásban részesült. A Cím átadásán 2024. október 25-én Markó Szilárd Gáborné és Weinhardt Krisztina kolléganő képviselte az óvodát, így az óvoda a 2024/25-ös tanévre mind a 6 csoportja hivatalosan is tagja Boldogságóra Integrált Program szakmai hálózatának, melynek a következő években is tagjai szeretnénk lenni.
Mi rejtőzik e cím mögött?
A Jobb Veled a Világ Alapítvány Boldogságóra programja a pozitív pszichológia kutatási eredményeire épített élménypedagógiai módszertan, melynek hatékonyságát az ELTE PPK empirikus kutatásokkal igazolta. A program szakmai irányítói Bagdi Bella a Jobb Veled a Világ Alapítvány megalapítója, Prof. Oláh Attila az ELTE Pozitív Pszichológiai Kutatócsoportjának vezetője és Prof. Dr. Bagdy Emőke klinikai szakpszichológus, pszichoterapeuta, a program fővédnöke. A 10 évvel ezelőtt induló program mára már mozgalommá nőtte ki magát és alternatív pedagógiai programként működik.
A Boldogságóra Integrált Program célja, hogy elősegítse a gyerekek mentális egészségének és jóllétének fejlesztését, támogatva őket abban, hogy boldogabb és kiegyensúlyozottabb életet élhessenek, ugyanakkor egészséges megküzdési stratégiákkal reagálhassanak az élet elkerülhetetlen kihívásaira, s nem utolsó sorban velük együtt az óvodapedagógusokra is pozitív hatást gyakorol.
Boldogságóra Alapprogram (2014-től): Boldogságfokozó stratégiák, technikák és gyakorlatok játékos formában Sonja Lyubomirsky és Barbara Fredrickson kutatási eredményei alapján. A programban a témákhoz tartozó elméleti háttér, mesék, történetek, feladatlapok, csapatjátékok, gyerekdalok, Prof. Dr. Bagdy Emőke relaxációs gyakorlatai találhatóak.
Témái a tanév 10 hónapja során, havi felosztásban, sorrendben:
- A hála gyakorlása
- Az optimizmus gyakorlása
- Társas kapcsolatok ápolása
- Jó cselekedetek gyakorlása
- Elköteleződés egy cél mellett
- Megküzdési stratégiák
- Apró örömök élvezete
- A megbocsátás gyakorlása
- Testmozgás
- Fenntartható boldogság
A program eszköztára sokrétű, az egyéni és a csoportos tanulást változatosan támogatja. Az órák alapja bátorító, megerősítő pedagógiai attitűd, a foglalkozásokon pedig helyet kap a feszültségoldás, relaxáció, meditáció, a saját tapasztalok, élmények felidézése éppúgy, mint a közös gondolkodás vagy az új tudás élményalapú konstruálása. Fontos szerepe van órákon a zenének, a rajznak, improvizációs játékoknak, fotózásnak vagy videókészítésnek, és számos más alkotó tevékenységnek.
A program előnyei:
- Fejleszti a gyerekek problémamegoldó készségét
- A depresszió és a szorongásos tünetek csökkenése
- A jóllét általános növekedése
- Nagyobb elégedettség az élettel
- Növekedik a tanulás minősége és mennyisége
- Kevésbé valószínű a kockázatvállaló magatartás
- Kreatívabb gondolkodásmód
Az Óvodai programban és Munkatervbe is megjelenítették a mozgalomhoz való csatlakozást A programhoz kapcsolódik néhány képzés is, melyek közül az Erősségközpontú program akkreditált képzést óvodánk 8 óvodapedagógusa sikeresen elvégezte.
A Címátadó rendezvényen több, mint 1500 intézmény delegáltjai az ország minden területéről képviseltették magukat, ahol a program fővédnökei, képviselői előadásukkal tették hangulatossá az ünnepséget.
Forrás: https://boldogsagora.hu/