A hazai italpiac az utóbbi években komoly átalakuláson ment keresztül: a klasszikus tömény italokat egyre gyakrabban váltják fel a könnyed, praktikus és dizájnos koktélok. A fiatalok keresik az egyszerűséget, a jó ár-érték arányt, a finom ízeket és nem utolsósorban: a stílust. Ebbe a trendbe illeszkedik a Wolf Co. márka, amely a Ready to Drink (RTD) italok piacán szeretne újat és maradandót alkotni – és már most komoly sikereket tudhat magáénak.
A márka alapítójával, Gyurján Attilával beszélgettünk az italtrendekről és arról, mi teszi a Wolf Co.-t valóban különlegessé.
– Mikor és hogyan indult a Wolf Co.?
-Az egész egy saját készítésű gyógynövénylikőrrel (Wolf & Lamb) indult, még üveges kiszerelésben, és abból nőtte ki magát az RTD vonal. Azóta rengeteg minden történt: bekerültünk az Interspar, az Auchan hálózatába, a Balaton körül a Lidl áruházakba, online a Mr. Alkohol webshopba, és ami talán az egyik legnagyobb mérföldkő, az a Cápák között műsorban való szereplésünk és Balogh Levente befektetése. Ez új lendületet adott az egész márkának – és persze hatalmas motivációt is.
– Miért pont az RTD italok irányába mozdultatok el?
-Ez a kategória most indulóban van Magyarországon. Külföldön már léteznek hasonlók – például a whisky-cola típusú italok –, de sokszor drágák, vagy épp nem igazán ízletesek. A Wolf Co.-val pont azt szerettük volna megvalósítani, hogy jó áron, kompromisszummentes minőséggel adjunk olyan italokat, amiket az emberek valóban élvezettel fogyasztanak. Nem keserű, nem túl alkoholos – inkább üdítős, frissítő, gyümölcsös ízvilágot kínál.
„Olyan ízeket akartunk létrehozni, amiket az ember szívesen iszik, és amiket nem kell magyarázni. Csak kinyitod, és élvezed” – mondja Attila.
– Kiknek szólnak ezek az italok?
-Elsősorban a fiatal felnőtteknek – azoknak, akik szeretnek bulizni, piknikezni, koncertekre járni, vagy csak egy laza estét töltenének otthon. Aki nem akar bajlódni keveréssel, arányokkal, vagy épp nem kíván megvenni egy üveg gint és hozzá külön tonikot, annak ideális. Csak kinyitod és kész – akár jégre töltve is stílusos.
– Hányféle íz közül választhat a vásárló?
-Hatféle variánssal indultunk: klasszikus gin-tonik, epres és málnás gin-tonik, vodka-narancs, egy gyógynövénylikőr-tonik, illetve egy alkoholmentes gin-tonik, amit kifejezetten a Spar kérésére fejlesztettünk ki. A legnépszerűbb jelenleg a málnás gin-tonik, de az epres is nagyon jól fogy – és meglepetésünkre az alkoholmentes is. Utóbbinál sokat dolgoztunk azon, hogy tényleg gin-élményt adjon, ne csak valami „üdítőféle” legyen.
– Miben egyedi még a Wolf Co.?
-Egyrészt a dizájnban: a dobozainkon szereplő farkasfej motívum sokszínű elemekből, levelekből, állatokból áll össze – és egy különleges, fémesen csillogó nyomdatechnikai megoldással készült. Ez rögtön megfogja a tekintetet. Másrészt a tartalom sem elhanyagolható: természetes gyümölcssűrítményt használunk, mesterséges aromák nélkül, gluténmentesen. Ez nem minden konkurensünkről mondható el. Fontos még megemlítenem, hogy a terméket Kiskőrösön a Bubee Hungary Kft. gyártja. Ezáltal, hogy itt készül, kölcsönösen a helyi gazdaságot erősítjük.
A minőség prioritás mind a megjelenésben, mind a beltartalomban.
– Hol lehet most megkóstolni a termékeket?
-Alapvetően webshopokon keresztül országosan elérhetőek vagyunk – például a wolfandlamb.hu oldalon és a Mr. Alkohol webáruházban. Helyben Kiskőrösön a Vass dohányboltban és a Vass Italházban kapható. A nagykereken keresztül az ország több kisboltjában is elérhető a Wolf Co, valamint a már említett nagy áruházláncok polcain. Nyáron több rendezvényen is megjelenünk: ott leszünk Budapesten a Gin Marketen, Szegeden a Gin Fesztiválon, Kiskőrösön a Sunset Serenade (június 14.) és a Pátria Klub Remember Party (július 26.) alkalmával a Kiskőrösi Rónaszéki Fürdőben is. Ezeken a helyszíneken kóstoltatunk és játékos promóciókkal várjuk az érdeklődőket.
– Terveztek újabb ízeket vagy bővítést a termékpalettán?
-Igen, ez abszolút tervben van – de most az a cél, hogy ezek a jelenlegi italok jól beágyazódjanak a piacon. Már vannak alkoholmentes-cukormentes verziók receptjei is, és saját márkás gin, vodka, rum is tervben van. Szeretnénk egy erős, kiegyensúlyozott portfóliót kialakítani, ahol mindenki megtalálja a neki valót – minőségi kompromisszumok nélkül.
– Hová tart a márka a következő években?
-Már folynak a tárgyalások az ügyben, hogy a magyarországi Shell töltőállomások Shop kínálatába is bekerüljünk. A hazai terjeszkedés mellett most indulunk nemzetközi piacra is – Szlovénia és Lettország az első két ország, ahol megjelenünk. Magyarországon sajnos még mindig nagyon árérzékeny a piac, így a növekedési potenciál sokszor külföldön nagyobb. De azt gondolom, hogy egy jól pozicionált, jó minőségű terméknek mindenhol van kereslete.