Varnyú Barnabással, a Biztonság Soltvadkert Vagyonvédelmi Kft. ügyvezetőjével beszélgettünk a cég működéséről, feladatairól és a védelmi eszközökről.
Mivel foglalkozik a Biztonság Soltvadkert Vagyonvédelmi Kft?
Az önkormányzati tulajdonú Biztonság Soltvadkert Vagyonvédelmi Kft. riasztók távfelügyeletével és idősvédelmi jelzőrendszerek telepítésével és üzemeltetésével foglalkozik, a távfelügyelet esetében Soltvadkerten, Bócsán és Tázláron. Ezzel szemben az idősvédelmi rendszer a soltvadkerti önkormányzat által nyújtott szolgáltatás, így csak a soltvadkerti lakosok tudják azt igénybe venni.
Mit kell tudni a feladatotokról?
Távfelügyeletet ellátó számítógépekkel rendelkezünk, amelyek ugyanúgy a híradóügyeleten vannak elhelyezve, mint a tűzriasztást közvetítő számítógépeink is. Így, ha bejön a jelzés, akkor automatikusan tudunk indulni. Közben központilag értesítjük a tulajdonost vagy az általa megjelölt értesítendő személyeket, amely igaz a tűzjelzésekre is. Elmondható, hogy a tűzoltóság és a Biztonság-Soltvadkert szoros együttműködésben dolgozik.
De a különbség a tűz esetében az, hogy a riasztás másik pályát fut be, mivel 2017 óta minden tűzjelzőt most már a kecskeméti műveletirányításra kell bekötni, míg a magánszemélyek lakásainak tűzriasztó felügyeletét továbbra is mi látjuk el.
Nappal egy, éjszaka mindig két kolléga vonul ki jelzés esetén, de az idősvédelmi jelzés esetében mindig kétfős a kivonuló egység. Van életmentő defibrillátor készülékünk is, amennyiben szükséges visszük is magunkkal.
Hogyan képzeljük el a karperec működését?
Vészhelyzet esetén, a karperecen van egy gomb, mely megnyomása után a rendszer rögtön jelez hozzánk. Első lépésként azonnal visszatelefonálunk a fali készüléken keresztül. (A készülék tartalmaz egy sim kártyát, csak mi tudjuk azt hívni, senki más.) Automatikusan kicsöng, és a 3. után fel is veszi a készülék. Hangszóróval ellátott, halljuk, hogy mi történik a háttérben. Ha nem válaszol senki, azonnal indulunk a helyszínre. Ilyenkor jó, ha van kisajtó- vagy kapukulcsunk, mivel más esetben kénytelenek vagyunk betörni az ajtót. De a kulcs nem feltétele a szerződésnek.
Mi jellemzi a cég infrastrukturális ellátottságát?
E tekintetben elmondható, hogy van egy Lada Niva gépjárművünk. Bár nincs napirenden, szeretnénk előrelépni a kivonuló kocsink esetében, mivel már magas a fenntartási költsége a 25 éves autónak. A legfontosabb számunkra az, hogy összkerékhajtással rendelkezzen, hiszen tanyákra is, a Vadkerti-tó környékére is kijárunk. Tehát olyan helyekre kell vele bejutnunk, ahol például télen nem biztos, hogy el van túrva a hó.
Az idősvédelmi rendszerben jelenleg 45 karperecet tartunk kint. A karperecek tekintetében is fejlesztünk, mivel az első széria rövidebb hatótávú volt, mint a jelenlegi. Így akár a kertből is jelezhetünk, ha problémát észlelünk.
De magáról a távfelügyeletről és az idősvédelmi rendszerekről elmondható, hogy folyamatos a fejlődés, de mi próbálunk mindig naprakészek maradni.
Mennyibe kerülnek az adott szolgáltatások?
Az idősvédelmi szolgáltatás díja 3175 forint havonta, míg a riasztó távfelügyeletet 3810 forintért tudják igénybe venni.
Hol lehet a szolgáltatást megigényelni?
Személyesen a Soltvadkert Város Önkormányzati Tűzoltó Parancsnokságán, valamint a érdeklődni tudnak a 06-70/320-6958, 06-70/450-3148 és a 06-70/334-6719 telefonszámokon is.