A tananyag ismétlése nem jó módszer a tanévkezdésre hangolódásra, inkább a napi ritmust kell visszaállítani, és stratégiai játékokat, rejtvényeket, kvízeket játszani.
Gyarmathy Éva gyermekpszichológus az InfoRádiónak azt mondta, a korai fekvést és a korábbi ébredés „visszaállításával” kell kezdeni a felkészülést az iskolára. A tananyag ismétlése azonban nem jó módszer. „Fontosabbnak tartom, hogy a gyerekek különböző szellemi tevékenységeket kezdjenek el folytatni. A koncentrációs képessége már ott legyen a stratégiai játékok, kirakósok, rejtvények segítségével. Lehet játszani kvízjátékokat, amivel a tananyagot ismétlésképpen játékká lehet tenni. Vannak tanulókártyák, a neten elérhetők különböző helyeken” – mondta.
Érdemes a tanévkezdés előtt összehozni az osztálytársakkal a gyerekeket, akiket a taneszközök beszerzésébe, a tankönyvek, füzetek előkészítésébe is be kell vonni. „Ha már ott a tankönyv, bele lehet nézni, miről lesz szó. A családi tevékenységekbe is bele lehet csempészni néhány dolgot, például olyan történelmi helyekre lehet elmenni, amelyekről a tanévben szó lesz” – tette hozzá.
A pszichológus kiemelte azt is, hogy a tanévkezdés leginkább azoknak a gyerekeknek jelent stresszt, akik egyébként is iskolai problémákkal küzdenek. „Ez egy ördögi kör, mert attól, hogy eleve rossz pozícióban van, rosszul érzi magát, nem szívesen megy, a negatív érzések átsütnek, és ezért még rosszabb pozícióba kerül” – fogalmazott. Az érzékeny gyerekeket is külön támogatni kell szülőnek, pedagógusnak.
Forrás: eduline.hu
Kiemelt kép: illusztráció