Az M9-es gyorsforgalmi út nyomvonaláról egyeztetett Somogy, Tolna, Baranya és Bács-Kiskun megye képviselőivel az Innovációs és Technológiai Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára kedden Szekszárdon.

 
Mosóczi László az egyeztetés után elmondta: a kormány megkezdte a gyorsforgalmi úthálózat kiegészítését gyűrű irányú elemekkel, ennek egyik része az M9-es út, a “külső gyűrű”. A tanácskozáson jelen volt Rideg László, a Bács-Kiskun Megyei Közgyűlés elnöke, Bányai Gábor és Font Sándor országgyűlési képviselők is.
 
A Bács-Kiskun megyét is érintő útvonal terveiről Bányai Gábor, a kiskunhalasi térség országgyűlési képviselője osztott meg részleteket a közösségi oldalán. Mint a képviselő elmondta: a kijelölt nyomvonal Szekszárd irányából, a Szent László hídnál érkezne megyénkbe, majd folytatódna Hajóstól délre, Jánoshalma és Kiskunhalas irányába és Kisszállás környékén csatlakozna az 55-ös főút nyomvonalába.
 
 
Az egyeztetésről Mosóczi László közölte: az M9-es Kőszegtől Szombathelyet, Körmendet, Zalaegerszeget érintve Kaposvárnál érné el a somogyi térséget. Kaposvártól Szigetvár, Pécs, Mohács érintésével jutna el Bács-Kiskun megyéig, vagy a meglévő Szent László hidat felhasználva Dombóvár, Szekszárd irányba folytatódhat. A gyorsforgalmi út alföldi szakasza Szegedtől Békéscsabán, Debrecenen át Nyíregyházáig haladna.
 
– A kormány azután tud dönteni, hogy az érintettekkel konzultálva mindkét nyomvonalat megvizsgálják a szakértőkjegyezte meg az államtitkár, aki az egyeztetésen ismertette: a Pécs-Szigetvár szakasz tervezés alatt van, és megkezdték az előkészítését a Szigetvár-Barcs szakasznak, míg a Kaposvárt Szigetvárral összekötő rész jelenleg csak koncepció. Az M60-as Pécs és Mohács között megépült, és elkezdték a szekszárdi Szent László hídhoz kapcsolódó 51-es úttól az 54-es és 53-as útig tartó szakasz előkészítését.
eszámolt arról, hogy az út Szeged és Debrecen közötti szakaszának elkészült a részletes megvalósíthatósági tanulmánya, amely Békéscsabáig egy, Békéscsaba és Debrecen között két nyomvonalat javasol. Az egyik vonal a mai 47-es úttal párhuzamos, a másik attól keletre, a román határhoz közel futna.
 
 
Közölte azt is, hogy az M0-s hiányzó szakaszai előkészítés alatt állnak, a 10-es és 11-es út közötti rész tervezési stádiumban van. Az M1-es autópályát Esztergommal összekötő M100-as kivitelezése idén kezdődik. Mosóczi László hangsúlyozta: a kormány útprogramjának célja, hogy az ország bármely településéről 30 percen belül elérhető legyen egy négysávos gyorsforgalmi út.  2016-ban ez az elvárás a települések fele, a lakosok háromnegyede számára teljesült, 2025-re a települések háromnegyede, 10-ből 9 ember számára teljesülni fog.
 
Forrás:MTI
Képek forrása: Bányai Gábor országgyűlési képviselő Facebook oldala 
-Hirdetés-
MEGOSZTÁS