A nyári szünet legutolsó pillanatait jóra használta a Bem iskola néhány alkotókedvű pedagógusa. Színes ugróiskolát, számolós napraforgót festettek az elmúlt tanévben készült új térkövekre.
A mozgás- és figyelemfejlesztő, játékos feladatokat a napközi foglalkozásokon és az udvari időben is örömmel vehetik birtokba a gyerekek. Nemcsak képességeik fejlesztésére, de közösségteremtésre is alkalmas felületeket alkottak az intézmény udvarán. Az ötlet gazdájával, Sinkó Natáliával beszélgettem.
Hogyan született meg benned az ötlet?
Több iskolában láttam már hasonló játszóterületet, amit mindig szívesen használtak a gyerekek. Bár a délutáni pihenőidőben tudnak játszani a játszótéren, előfordul, hogy unatkoznak, nehezen találják fel magukat. Ezek a felfestések szinte hívják őket a közös tevékenységekre. Egyszerűek, mégis többféleképpen játszhatók. Egyedül, párosan, vagy akár nagyobb csoportokban is.
Miért pont ezekre a figurákra esett a választás?
Az ugróiskola új, színes köntösben a régi időkre emlékeztet bennünket, mégsem megy ki sosem a divatból. A talpas játék a szem-kéz koordinációt, a nagymozgást, a jobb- és baloldaliság kialakulását segíti. A számsorok gyakorlása mindig aktuális. A színes korongos feladat összehangolja a kognitív képességeket a nagymozgással, fejleszti a figyelmet, az együttműködést. Támogatja a laterális dominancia kialakulását. A békás, nyuszis ugrópálya pedig egy kis kreatív feszültséglevezetésre hívja a diákokat.
Kik vettek részt a munkában?
A formák alapját Gmoser György rajzolta elő krétával, mi tanítók és a tanárok pedig kifestettük. Sőt, néhány pedagógusnak még a gyermekei is segítettek.
Mivel dolgoztatok?
Vízálló akrilfestékkel. Reménység szerint, másfél-kétévente kell átfesteni a felületet. Szeptember első napján pedig kezdetét is veheti a tesztüzemmód.
A képeket Jakab Andrea, Sinkó Natália és a cikk szerzője készítették.
Fotógaléria: