A nyári szünet legutolsó pillanatait jóra használta a Bem iskola néhány alkotókedvű pedagógusa. Színes ugróiskolát, számolós napraforgót festettek az elmúlt tanévben készült új térkövekre.

A mozgás- és figyelemfejlesztő, játékos feladatokat a napközi foglalkozásokon és az udvari időben is örömmel vehetik birtokba a gyerekek. Nemcsak képességeik fejlesztésére, de közösségteremtésre is alkalmas felületeket alkottak az intézmény udvarán. Az ötlet gazdájával, Sinkó Natáliával beszélgettem.

Sinkó Natália tanítónő munka közben
 
Hogyan született meg benned az ötlet?
-Hirdetés-

Több iskolában láttam már hasonló játszóterületet, amit mindig szívesen használtak a gyerekek. Bár a délutáni pihenőidőben tudnak játszani a játszótéren, előfordul, hogy unatkoznak, nehezen találják fel magukat. Ezek a felfestések szinte hívják őket a közös tevékenységekre. Egyszerűek, mégis többféleképpen játszhatók. Egyedül, párosan, vagy akár nagyobb csoportokban is.

Miért pont ezekre a figurákra esett a választás?

Az ugróiskola új, színes köntösben a régi időkre emlékeztet bennünket, mégsem megy ki sosem a divatból. A talpas játék a szem-kéz koordinációt, a nagymozgást, a jobb- és baloldaliság kialakulását segíti. A számsorok gyakorlása mindig aktuális. A színes korongos feladat összehangolja a kognitív képességeket a nagymozgással, fejleszti a figyelmet, az együttműködést. Támogatja a laterális dominancia kialakulását. A békás, nyuszis ugrópálya pedig egy kis kreatív feszültséglevezetésre hívja a diákokat.

Kik vettek részt a munkában?

A formák alapját Gmoser György rajzolta elő krétával, mi tanítók és a tanárok pedig kifestettük. Sőt, néhány pedagógusnak még a gyermekei is segítettek.

Mivel dolgoztatok?

Vízálló akrilfestékkel. Reménység szerint, másfél-kétévente kell átfesteni a felületet. Szeptember első napján pedig kezdetét is veheti a tesztüzemmód.

A képeket Jakab Andrea, Sinkó Natália és a cikk szerzője készítették.

  Fotógaléria:

  Fotók megtekintése (61 db kép)