Kihalt állatok, dámajáték, robotika. Ki hinné, hogy ezek a témák összekapcsolódhatnak egy projektben? A Kiskőrösi Bem József Általános Iskola októberben záruló programjában a 8. c osztály bebizonyította, hogy lehetséges. A Megismerhető csodák című eseménysorozat az  Emberi Erőforrások Minisztériuma megbízásából, az Emberi Erőforrás Támogatáskezelő által, a Nemzeti Tehetség Program segítségével valósult meg. A nyertes NTP-MTTD-20-0121-es számú pályázat több, mint 1 millió forint keretet biztosított a célokra.

Litauszki Pál Gáborné projektvezetővel beszélgettem.

Kik vettek részt a programokon?

-Hirdetés-

2021 januárjában, az induláskor még 7.c osztály tanulói, akik idén már végzősök. Négy pedagógus koordinálta a munkát és a kirándulásokat. Katzenbach Zoltán az informatikai részért volt felelős, Bárányné Panta Beatrix és Bárány Mihály vezette a biológiai részt, én pedig a matematikait. Háromszor harminc munkaórát írt elő a projekt, melyeket mindhárom területen igyekeztünk tartalmasan, hatékonyan és jó hangulatban eltölteni.

A gyerekek és a projektben résztvevő pedagógusok balról jobbra (Katzenbach Zoltán, Bárányné Panta Beatrix, Litauszki Pál Gáborné). A képről hiányzik Bárány Mihály

Mit tartalmazott a három fő rész?

Az informatikai tulajdonképpen a robotikát. Az intézmény vásárolt egy robotot, és ennek a programozásával, működtetésével ismerkedtek meg a diákok.

A biológia részen belül az állat- és növényvilággal foglalkoztunk, többek között kihalt fajokkal. Felfedeztük hazánk védett területeit, az ott előforduló flórát és faunát. A Vadkerti-tó körül kerékpártúráztunk, Kisorosziban vízvizsgálatot végeztünk: nitrogén-, ammóniatartalom és pH-érték szempontjából vizsgáltuk a Duna vizét. A két tábori nap közül az elsőn a gyöngyösi Mátra Múzeumot látogattuk meg. Interaktív múzeumpedagógiai foglalkozás keretein belül közelebbről megismertünk néhány kihalt és különleges fajt. A tasmániai ördögről szóló részt, különösen élvezték a gyerekek. Délután a Sár-hegyre túráztunk. Kisorosziban a vízvizsgálaton kívül TOTÓ-t töltöttek ki, matematikai fejtörőket oldottak meg. A Spiccben vidám, közösségépítő órákat éltek meg. Ezeken felül ökoházat kellett tervezniük. Érdekes volt megfigyelni, hogy alföldi gyerek létükre főként szélerőművekkel szerették volna megvalósítani a házaik energiaellátását. De készült vízszivattyú is, napcellával. Hazafelé egy lángosozóban idéztük fel a két nap vidám élményeit.

Hogyan zárult a projekt?

Októberben különböző osztályokba mentek be a diákok és bemutatták azokat a prezentációkat, melyekben a kirándulásokról, a robotról, a pályázat részleteiről számolnak be. A járvány által megnehezített helyzetben is sikerült maradandó élményeket adni az idén búcsúzó gyerekeknek.

A képeket a projektben résztvevő pedagógusok és a cikk szerzője készítették.

  Fotógaléria:

  Fotók megtekintése (68 db kép)