Nem kis fejtörést okoz, amikor könyvelőt keresünk a vállalkozásunknak, hiszen a profi könyvelés az egyik sarok pontja a cégek hatékony működésének. Vállalakozásunk könyvelését olyan megbízható, felelősségteljes szakemberre szeretjük bízni, akinek van elég szakmai tapasztalata, vállalja a felelősséget az általa elvégzett munkáért. Rugalmasnak, precíznek és könnyen alkalmazkodónak is kell lennie, hogy követni tudja a törvények változásait, és a sajátos, egyedi igényekre is találjon megfelelő megoldást.  

Barabás Ágnes már 30 éve eleget tesz az összes felsorolt kritériumnak a szakmában. 1980-ban, akkor még főiskolás diákként kezdett először könyveléssel foglalkozni, majd 1989-től, gyakorlatilag a magyar vállalkozói szféra születésétől kezdve vállalkozásoknak könyvel.

-Hirdetés-

Az egykor egy személyes vállalkozóként induló Ágnes ma már egy komoly cégcsoporttal, és hét alkalmazottal áll a vállalkozások rendelkezésére. Az Adókonzulens Szolgáltatóház Kecelen működik, jelentős ügyfélköre az ország legkülönbözőbb pontjain működő társaságokból tevődik össze.

Ágnest kérdeztem arról, hogy milyen érzésekkel tud visszagondolni a több évtizedes pályafutására.

Nagyon hosszú út áll mögöttem, ami alatt a vállalkozásomat eddig eljuttattam. Nem volt könnyű az elmúlt harminc év, de a kitartás, a fáradhatatlan munka és a megbízhatóság meghozta a gyümölcsét.
Minden hozzánk forduló vállalkozást úgy kezelünk, mintha a sajátunk lenne, könyvelésüket olyan gonddal végezzük, mintha a saját cégünknek könyvelnénk. Gyakori, hogy egy vállalkozás hatósági ellenőrzését megbízás alapján, a mi képviseletünkben zajlik zökkenőmentesen. Igyekszünk az ügyfeleink válláról a lehető legtöbb terhet levenni, átvállalni.
Tulajdonképpen amióta ezen a területen dolgozom, a hét minden napján, a nap 24 órájában elérhető voltam és vagyok a vállalkozók számára, akik engem vagy az irodámat megtisztelték bizalmukkal. – meséli Barabás Ági.

A könyvelőiroda teljes körű ügyintézést vállal a cégek könyvelésével, bérszámfejtésével és egyéb kötelezettségével kapcsolatban. Közgazdasági és adójogi szempontból vállaljuk ügyfeleink érdekeinek képviseletét is.

Szerencsére nem csak szakmailag, de emberileg is kiváló csapattal dolgozhatok; családias légkör, jó hangulat járja át az irodát, ami a hozzánk érkező ügyfelek számára is érzékelhető és meghatározó. – mutatja be nekünk az iroda dolgozóit Ági.

Mi jelenti manapság a legnagyobb kihívást a szakmában?

Az elmúlt években a hatóságok elektronikus ügyintézése, az adatrögzítés és a könyvelést segítő elektronikus szolgáltatások megjelenése és a könyvelői szakma törvényi alapjai jelentősen átalakulnak.

Időben felismertük a könyvelési szakma fejlődési tendenciáit, valamint változó törvények és az adóhatósággal való elektronikus kapcsolattartás előírásának várható következményeit.

Tanulság, hogy jól képzett a könyvviteli ágazat valamennyi területét lefedő szakértőkre van szükség. A mi esetünkben könyvviteli szolgáltatást közgazdasági és TB szakügyintéző, illetve képzett dolgozók végzik, a jelenleg korszerűbb számítástechnikai háttérrel. Ebből az is következik, hogy a munka hatékonysága növekedett, ezért lehetővé vált új ügyfelek bevonása, valamint vállalhatunk elektronikus kapcsolattartást is.

Jelenleg a könyvviteli szakmában nem az adatrögzítés a legfontosabb, hanem az, hogy a munkafolyamatok hatékonyabbak és pontosabban legyenek. Fontos, hogy a folyamatok átláthatóan és naprakészen az ügyfelek és a hatóság rendelkezésére álljanak. Büszkén állíthatom, hogy a mi irodánk ezeknek a kritériumoknak eleget tesz, így remélem, hogy sokáig a régi és az új ügyfeleink szolgálatában állhatunk.