2021. szeptember elsején új fejezet kezdődik sok gyermek életében. Az óvodai éveket felváltják a diákévek. Bár, az élethosszig tartó tanulás nem ekkor kezdődik, hiszen megszületésünk pillanatától kezdve folyamatosan tanulunk, mégis ez, azaz esemény, ami markánsan meghatározza az elkövetkezendő tizennyolc- húsz- huszonöt évünket, vagy még többet. Riportsorozatunkban a Kiskőrösön induló általános iskolai elsős osztályok tanítónőit szeretnénk bemutatni. A Bem József Általános Iskola 1.c diákjainak tanító nénije Kissné Becsi Márta lesz.
1989-ben kezdtem el tanítani a Bem József Általános Iskolában. Jelenleg a 4. c az én osztályom. Abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy csak a saját osztályomban tanítok magyar nyelvet és irodalmat, környezetismeretet, rajzot, technikát, éneket és napközis foglalkozásokat.
Iskolánk minden termében található számítógép és projektor, vagy interaktív tábla. A digitális eszközfejlesztés lehetővé tette, hogy egyszerre 30 db tablet használatával okosodhassanak a gyerekek a különböző fejlesztő és oktató programokkal. A leendő nyolc tantermünk is korszerű eszközökkel (led tv+ tabletek) kötik majd le a diákok figyelmét.
Az én osztályom is kapott az egyik legfejlettebb interaktív táblából, ami tökéletes az új tananyag elsajátításához, elmélyítéséhez, gyakorlásához. Kinyílt a világ előttünk. A diákjaim még nagyobb csodaként élik meg, amikor a tableteket is beviszem hozzájuk, mert az adott oktatóprogramon belül szabadon választhatnak feladatot (Wordwall, Okos Doboz, LearningApps, FejlesztElek). A kedvenceik közé tartoznak még a környezetismerettel kapcsolatos dokumentumfilmek, ismertetők, a történelmi olvasmányokhoz kapcsolódó animációs filmek. Egyéni és csoportmunkák alkalmával is hatalmas sikere van, hiszen egymástól is tanulnak. Versenyhelyzetbe is hozzák magukat az eszközök használatával, hogy a lehető legjobb eredményeket érjék el.
Az iskolai házi versenyeken is bizonyítottak a tanulóim. Az külön öröm a számomra, hogy az érdekes otthoni feladatokat milyen szorgalommal készítették el a gyerekek, tették fel a fotókat a csoportunkba, vagy hozták be az eredményeket az iskolába. Gondolok itt pl. salátakészítésre, tökfaragásra, dekorációkészítésre, gyógynövények gyűjtésére és hatásainak ismertetésére, bunkerépítésre, sütésre, főzésre. Külön köszönet ezért a szülőknek, hiszen ebben nekik is volt teljesítményük.
Ugyanilyen lelkesedéssel vetették bele magukat a hulladékgyűjtési akciókba a gyerekek a szülőkkel együtt. Kétszer is dobogósok lettünk az elmúlt három évben.
Számomra fontos volt, hogy egy igazán jó közösséget hozzak létre a csapatomban. Úgy gondolom, ez sikerült. Bizonyítja ezt leginkább az, hogy évente kétszer is tartottunk családi napot, a szülőkkel karöltve jártunk az osztálykirándulásokra.
A diákjaimra nagy hatást gyakoroltak a különböző önismereti és drámapedagógiai játékok, amikbe még a szülők nagy részét is be tudtam vonni.
Szeretettel várom a leendő elsősöket és szüleiket az iskolánkba, az osztályomba. Remélem, ugyanilyen összetartó közösséget tudok kialakítani, mint amilyenben most is részem van! Az oktató és nevelő munkámat tovább szeretném erősíteni!
Képek: Bem József Általános Iskola Kiskőrös