Idén szeptemberben két új szomatopedagógussal bővült a Kiskőrösi EGYMI nevelőtestülete. A 2022/2023-as tanévben Kriszt Nórával és Vikorné Csvila Ráhellel is találkozhatnak a gyerekek, akik a mozgásfejlesztésben segítik majd őket.
Elsőként Kriszt Nórával beszélgettem.
Mesélj egy kicsit magadról, tanulmányidról, kérlek!
2009-ben diplomáztam Tanulásban akadályozottak pedagógiája szakon az ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Tanárképző Karán Budapesten, ahol az egyetem mellett önkéntesként, majd gyógypedagógusként is dolgozhattam speciális óvodában.
Tanulmányaim elvégzése után a kiskőrösi Nevelési Tanácsadóban helyezkedtem el, ahol óvodás, kisiskolás gyerekeket vizsgáltam és tartottam nekik fejlesztő foglalkozásokat. Ekkor tapasztaltam meg, hogy milyen nagy szükség van a mozgás fejlesztésére, így két gyermekem születése között elvégeztem a főiskola Szomatopedagógia szakirányát is.
Férjemmel és két gyermekemmel Kiskőrösön élünk, kisfiam nagycsoportos óvodás, kislányom pedig szeptemberben kezdi a bölcsődét.
Honnan értesültél az állásról? Milyen munkakörbe jelentkeztél?
Nyár elején érdeklődtem Shaffer Istvánnál, a Kiskőrösi EGYMI intézményvezetőjénél, aki régi kollégaként fogadott és felajánlott egy szomatopedagógusi állást. Munkaidőm felében az intézményben fogok mozgást fejleszteni, további időmben mint utazó pedagógus tevékenykedem, környékbeli általános iskolákban tartok fejlesztő foglalkozásokat.
Mely osztályokban fogsz oktatni?
Az idei tanévben hárman leszünk az intézményben mozgásfejlesztők, így a termünket igyekeztünk praktikusan kihasználni, felosztottuk egymás között a korosztályokat. Én az óvódásokkal és kisiskolásokkal foglalkozom majd, de utazó pedagógusként találkozom felsőbb évfolyamos tanulókkal is.
Milyen célokat tűztél ki erre a tanévre, mit szeretnél átadni a diákoknak?
Szomatopedagógusként fő feladatom az adott gyermek mozgásos akadályozottságának javítása, megszüntetése. Fontosnak tartom, hogy a gyerekeknek a mindennapos tevékenységekhez és önállósághoz nyújtsak segítséget azzal, hogy az ehhez szükséges praktikus mozgásokat alakítom, hangolom össze.
Utazó gyógypedagógusként az integráltan oktatott sajátos nevelési igényű gyermekek fejlesztése mellett kiemelt célom a szakmai segítségnyújtás az integráló intézmények pedagógusai számára, valamint a társadalmi érzékenyítéshez kapcsolódó pedagógiai módszerek támogatása.