Sáfárné Csengődi Marianna a tanévzáróval egybekötött ballagási ünnepség alkalmával vehette át az elismerést a Kiskőrösi Tankerületi Központ szakmai vezetőjétől: Nagyapátiné Kuszli Beatrixtől, méltatását Schaffer István főigazgató olvasta fel. 
Kapcsolódó cikk
Ballagás, tanévzáró, elismerések átadása: 15 diák búcsúzott a Kiskőrösi EGYMI-től
Ballagás, tanévzáró, elismerések átadása: 15 diák búcsúzott a Kiskőrösi EGYMI-től
A Kiskőrösi EGYMI 8.osztályosainak ballagására ma délelőtt került sor az intézmény tornatermében. Utolsó osztályfőnöki órájukat követően a 7.osztály búcsúztatta el...

Sáfárné Csengődi Marianna 2001 augusztusától gyógypedagógiai asszisztensként kezdett el dolgozni intézményükben. 2003-ban felvételt nyert a SZTE Juhász Gyula Pedagógusképző Kar pedagógia-technika szakára, ahol 2007-ben diplomát szerzett. Ettől az évtől általános iskola felső tagozatán osztályfőnöki feladatok ellátásával bízta meg az akkori vezetés. Munkáját nagy örömmel és igyekezettel látta el. 2010-ben „Okleveles technikatanár mesterfokozattal” végzettséget szerzett. Munkáját az akkor működő előkészítő szakiskolában folytatta, az oda járó fiúknak faipari, a lányoknak ruhaipari előkészítést tanított. Kompetenciái folyamatosan fejlesztése érdekében az intézményünkben alkalmazott korszerű tanulásszervezési módszertan elsajátítását támogató képzéseket végzett. 2015-től a mai készségfejlesztő iskola egységében találta meg azt a területet, amely a legkedvesebb számára, amelyet elhivatottan végez. Gyógypedagógiai diplomáját a SZTE Juhász Gyula Pedagógusképző Kar – Gyógypedagógus-képző Intézetben vehette át 2019 januárjában. Munkájában mindig fontosnak tartotta a fiatal pályakezdő pedagógusok segítését, ezért Gyakorlatvezető mentorpedagógus szakvizsgát tett.

A mai napig nagy odafigyeléssel és magas szakmai színvonalon vezet tanítási gyakorlatot az egyetemi hallgatók számára. Munkájában kiemelt figyelmet fordít tanítványai digitális kompetenciáinak fejlesztésére. A területen szerzett szakmai ismeretivel rendszeresen segíti pedagógus kollégái munkáját. Minden olyan lehetőséget megragad, amely tanítványai számára lehetőséget biztosít a tehetséggondozásra, legyen az kiskertépítő verseny, farsangi bál, szavaló, szépíró vagy sportverseny, esetleg intézményi Ki mit Tud?. Diákjaival mindig aktívan vesznek részt a különböző intézményi szintű ÖKO és Békés Iskolai programokban. Vallja, hogy a szülőkkel való együttműködés az alapja a hatékony és eredményes pedagógiai munkának.

Innovációra való nyitottságát mi sem tükrözi jobban, mint azok a pályázati tevékenységei, amelyek jól használható tudást biztosítottak a gyógypedagógusok és az integráló pedagógusok számára is. TÁMOP 3.1.2 „Új tartalomfejlesztések a közoktatásban” címmel digitális tananyagfejlesztésben vett részt. Gazdasági, és pénzügyi nevelés témakörben munkatársával készített tananyag a kipróbálást követően országosan is elérhetővé vált segítve a pedagógusok munkáját. Szintén tananyagfejlesztésben vett részt 2015 őszén a TÁMOP-3.1.3 pályázatban, ahol „Laborgyakorlatok sajátos nevelési igényű tanulók számára” címmel írt könyvfejezet a „Természettudományos centrum létrehozása Öveges József egykori kecskeméti iskolájában” című kiadványban.

2019-ben az EFOP 3.1.6-os pályázat kapcsán Informatika tantárgyhoz kapcsolódóan Feladatbankot készített sajátos nevelési igényű alsó, felső és középiskolás tanulók részére. Szintén ennek a pályázatnak köszönhetően kapott lehetőséget a kutyás terápiáról szóló módszertani füzet elkészítésére. Felhalmozott tudását, tapasztalatait szívesen osztja meg kollégáival intézményen belül és kívül. 2015-ben a Mentorháló programban mutatta be digitális tananyagfejlesztő munkáját, 2016-ban ez EGYMI Országos Egyesülete konferenciáján a „Z generációs SNI gyermekek fejlesztése” címmel tartott szekció előadást. 2017-ben ITEM műhelymunkát vezetett „Digitális tananyagok a jövő szolgálatában” címmel. Intézményükben 2001 óta mérik a közvetlen és közvetett partnereik elégedettségét. A kolléganő már kezdetektől elkötelezetten segített a mérések lebonyolítását és az eredmények kiértékelését. Az utóbbi években ő szervezi a teljes folyamatot, a kérdőívezés digitalizálása – ami helyettesíti a papír alapú felmérést és feldolgozást – az ő nevéhez fűződik. Készségfejlesztő iskolában az agyagtárgy készítő modul keretében csodálatos alkotásokat készít tanítványaival, amelyeket büszkén adnak ajándékba a hozzájuk látogató vendégeknek.

A Kiskőrösi EGYMI-ben végzett, több mint két évtizedes, elkötelezett és magas szakmai színvonalú munkáját ismerték el a Kiskőrösi Tankerületi Központ Díszoklevelével.
A Kiskőrösi Tankerületi Központ szakmai vezetőjétől: Nagyapátiné Kuszli Beatrixtől vehette át a díszoklevelet

Méltatás szövege: Kiskőrösi EGYMI 

MEGOSZTÁS
Írta: vira