Köztudott, hogy a jobbkezesek a bal agyféltekéjüket, míg a balkezesek a jobb agyféltekéjüket használják. Azonban van módszer, hogy mindkettőt aktiváljuk, így huszonötször gyorsabban, és 90%-os hatékonysággal tudjunk tanulni. Erről tartott előadást Weitz Teréz tanulásmódszertani szakértő a Kiskőrösi EGYMI-ben 2022. január 17-én, hétfőn délután.

Weitz Teréz és Viedner Mónika

Erre a Bázis intézmény ITEM programra szeretettel hívták és várták az intézményvezetőket illetve kollégákat is, akik szép számmal érkeztek a térségből. Viedner Mónika intézményegység-vezető rövid bevezetője után, az összes jelenlévő pedagógust bevonta Weitz Teréz az előadásába. Többek között bebizonyosodott, hogy bevásárló lista nélkül is megjegyezhetünk a képzeletünk által 8-10 dolgot, ami igen jól jön egy bevásárlásnál. Ugyanakkor teljesen irreálisnak hangzó, ámbár vicces történetet majdnem szóról szóra vissza lehet mondani, csupán a jobb agyféltekénk kell hozzá, hogy fantáziánk szárnyaljon. A kutatók megfigyelték, hogy bizony tized annyit használjuk a jobb agyféltekénket ami a kreativitásért is felelős, mint a bal agyféltekét.

Különféle módszereket gyakoroltak a pedagógusok
-Hirdetés-

Weitz Teréz példájával élve, mintha kilencszer ugrálnánk bal lábon és egyszer a jobbon, persze hogy elfárad a jobban használt láb, esetünkben pedig a bal agyfélteke. Innentől nem lesz kedve, ereje már kreatívnak lenni, ami kihat a tanulásra is. Viszont vannak módszerek, amelyek segítenek a jobb agyféltekét aktiválni, amellyel a gyengébb teljesítménnyel rendelkező tanulók is fejlődni tudnak.

Az előadás végén válogatni lehetett különféle ingyenes kiadványok közül

Az egész tanulás kulcsa a gyermekeknél a sok-sok kérdezés. Merjenek kérdezni, legyen önbizalmuk kérdezni, motiváljuk őket erre. Illetve a nagyon sokat emlegetett olvasás is alapkő. Ugyanis a gyerek elraktározza ezeket az ismereteket amit pici-kicsi korban hall a szülőktől és később ez mind előjön, amikor az iskolában új ismeretekkel gazdagodik, de csak akkor ha már életében látta, hallotta, olvasta, meséltek róla, ha van alapja, ha van mihez kapcsolnia, ha van bármilyen morzsa erről az agykéregben.

Weitz Teréz előadása végén Nagy László: Ki viszi át a szerelmet? című versén mutatta meg, hogy egy képi ábrázolás segítségével mennyire egyszerű például verset tanulni.

Részlet Nagy László verséből képi formában:

Létem ha végleg lemerült
ki imád tücsök-hegedűt?
Lángot ki lehel deres ágra?
Ki feszül föl a szivárványra?

  Fotógaléria:

  Fotók megtekintése (16 db kép)