Szedmák Tamás 2010 októbere óta önkormányzati képviselő a 7. számú körzetben, amely tulajdonképpen a vasútvonal két oldalán helyezkedik el, külterületi és belterületi részekre oszlik. Városi szinten, de a 7. számú körzetben is az utóbbi szűk 20 év egyik legsikeresebb ciklusa volt ez utóbbi, mind a költségvetési számok, mind a beruházások tekintetében. Továbbá nemcsak az épített, hanem a zöldterület is megújul itt, hiszen faültetések is zajlottak a körzetben.

-Hirdetés-

 

Az elmúlt 5 évben milyen fejlesztések valósultak meg a 7. számú választókerületben?

Az utóbbi egy évben az elmúlt választási ciklus projektjeinek befejezése valósult meg: a kerékpárútépítéssel kapcsolatos, a Széles út beruházás  hivatalos projektzárása, illetve egy nagyobb járdaépítés a Kossuth utcában lévő társasházak előtt. Ez utóbbit már évekkel ezelőtt szorgalmaztuk, ugyanis valamikor volt ott egy túl nagyra nőtt nyárfasor, amit még a lakosok kérésére vágtak ki, mivel a fák gyökerei, illetve a fagyok alaposan tönkretették ezt a járdát. Amikor elkészült az Izsáki úti kerékpárút, akkor szembesültünk azzal, hogy a biciklisek nem az úton, hanem egyenesen a járdán haladnak végig, mintha az is egy kerékpárút lenne. Így már nemcsak a gyalogosoktól, hanem a kerékpárosoktól is kaptuk a visszajelzést, hogy balesetveszélyes a járda, ezért az a döntés született, hogy egyelőre bontsuk el, melynek még használható lapjaiból a Damjanich utcában épült egy új járdaszakasz. Ekkor már zajlott a vasútépítés, ezért úgy döntöttünk, hogy az új szakasz megépítésével megvárjuk a vasúti átjáró elkészültét, nehogy belefussunk abba, hogy a vasútépítők máshová helyezik a gyalogos vagy a kerékpáros átjárót, mely kerékpáros átjáró az első tervben nem is volt benne. Polgármester úr nagyon sokat lobbizott azért, hogy a kerékpáros átjáró végül megvalósulhasson. Előrelátók voltunk, amikor vártunk a járdaépítéssel, mivel végül az eredeti helyéhez képest 2 méterrel odébb került az új gyalogos és kerékpáros vasúti átjáró. Ezért is alakult úgy, hogy csak a tavalyi év végén fogtunk neki a Kossuth utca végi járda megépítésének, amely azóta el is készült.

Kapcsolódó cikk
Újabb járdaszakasz újul meg Kiskőrösön
Újabb járdaszakasz újul meg Kiskőrösön
Néhány héttel ezelőtt elkezdték a kiskőrösi Sárkány József utcai lakópark járdafelújítását, mellyel a Kossuth Lajos és a Sárkány József utcai...

Jelenleg pedig a járda és a társasházi bejárók közötti kis szakaszokat építik, illetve mivel ez egy városképileg meghatározó terület lett, ezért úgy éreztük, hogy érdemes lenne újra gondolni itt a zöldterület kialakítását is. Ez annak a több ütemben megvalósult fejlesztésnek az utolsó szakasza már, ami 10 évvel ezelőtt kezdődött el, még az első képviselői ciklusom idején. Az ott élő társasházi lakosok akkori igényeinek megvalósítása ezzel most tulajdonképpen befejeződött. Az évek alatt megtörtént a csapadékvíz elvezető rendszer kiépítése, a bejáró utak térkövezése több hullámban, míg a lakosok felújították a lakótömböket, illetve kicserélték a nyílászárókat, végül idén januárra elkészült az új járda is. Ennek értelmében, amit annak idején ebben a társasházi környezetben vállaltam, úgy gondolom teljesítettem is, az önkormányzat közreműködésével és a lakosok, civil szervezetek segítségével, hiszen civil alapos pályázati forrásokat is  sikerült szerezni közösségi faültetésekre. Az idei évben ez volt a leglátványosabb dolog.

Kapcsolódó cikk
Közösségi faültetést szerveztek Kiskőrösön
Közösségi faültetést szerveztek Kiskőrösön
Sokéves hagyománya van már Kiskőrösön az Ültess Fát Mozgalom Egyesület által szervezett közösségi faültetéseknek. Az első faültetést az egyesület még...

A közvilágítás korszerűsítése, illetve bővítése is ebben az évben indult meg a városban, amely a 7. körzetet is érinti természetesen. A 7-es körzetben: a Bánffy, Drégely, Soós, Mészáros Lőrincz, Dr. Staud Lajos, valamint a Kolozsvári és Hunyadi utcákban már megtörtént a lámpacsere. Az útkereszteződésekbe, nagyobb forgalmú utcákba nagyobb teljesítményű lámpák kerülnek majd, és ahogyan polgármester úr is tájékoztatta a lakosságot, májusban a város egész területén megtörténhet a lámpacsere.

Ezek voltak a nagyobb fejlesztések ebben az évben, illetve zajlik a vasúthálózat fejlesztés, mely szinte teljes mértékben a 7. számú választókerületet érinti. A Seregélyesi úti vasúti átjáró is a körzetemhez tartozik, továbbá az Izsáki úti átjáró is, ahol 5 vágány került kiépítésre. Még nincs kész, de már jól látjuk, hogy teljesen átalakul ez a terület, mely szörnyen elavult és gazos, lehangoló volt évtizedekig. A tervek szerint az idei évben már megépül az új vasútállomási váróterem. Az új terület parkosítása, a parkolók kialakítása már részben az önkormányzat feladata lehet.

Kapcsolódó cikk
Újabb mérföldkőhöz érkezett a Budapest–Belgrád vasúti fejlesztés
Újabb mérföldkőhöz érkezett a Budapest–Belgrád vasúti fejlesztés
Új szakaszához érkezett a Budapest–Belgrád vasútépítési beruházás – tudta meg a Világgazdaság Csepreghy Nándortól, az Építési és Közlekedési Minisztérium miniszterhelyettesétől. Megkezdődik a Budapest–Belgrád vasútvonal...

Faültetések, parkosítások is zajlottak a választókörzetben. Azt tapasztaljuk, hogy ahol a lakosok is gondozzák a növényeket, ott szépen alakulnak a zöldövezetek, míg a Sárkány József utcán harmadszor kellett újraültetni a fákat, mivel a lakosok nem locsolják őket…

A 7. számú választókerület az alábbi utcákból áll: Damjanich János utca páratlan oldal 1-13-ig, páros oldal 2-24-ig, Hunyadi János utca, Jókai Mór utca, Dr. Staud Lajos utca, Kolozsvári utca páratlan oldal 1-33-ig, páros oldal 2-6/1-ig, Kossuth Lajos út 25. házszám, Kossuth Lajos út 29-től folyamatos házszámok, Mátyás király utca, Mészáros Lőrinc 39-től folyamatos házszámok, Móra Ferenc utca, Munkácsy Mihály utca, Sárkány József utca, Soós utca páratlan oldal 45-től, páros oldal 52-től, Széchenyi István utca páratlan oldal, Alsócebe tanya, Alsókommaszáció tanya, Bánffy utca, Dinnyésdűlő tanya, Drégely utca, Feketehalom tanya, Felsőcebe tanya, Felsőkommaszáció tanya, Izsáki út, Középcebe tanya, Masina dűlő, Öregszőlő tanya, Seres Sámuel utca, Szücsidűlő tanya, Vasútállomás, Vasúti őrház.

A felsorolásból is látszik, hogy a 7. számú választókerület külterületi és belterületi részekre oszlik. Ennek függvényében mennyiben egyeznek vagy éppen különböznek a lakosok problémái?

Teljesen eltérő problémákkal keresnek meg, hiszen a belterületi rész egyre inkább megújul. 2010-ben még egy elöregedő körzetről beszéltünk. A Hunyadi utca környékén és a Kossuth Lajos utca végén rendkívül sok üres, lakatlan ház volt, melyeket nagyrészt felvásároltak, lebontottak és így nagyrészt új lakónegyedek épültek és épülnek jelenleg is. Több száz társasházi lakás épült ezen a környéken, melyek nagy örömömre be is népesültek. Ezért is van az, hogy jelenlegi tudásunk szerint  a 7-es körzetben laknak talán a legtöbben, míg a külterületen elsősorban gazdálkodók, idős emberek élnek. 10-15 évvel ezelőtt jellemzően a közbiztonsággal kapcsolatos anomáliák voltak a problémák. Ezek mára jelentősen mérséklődtek a rendőrség és a polgárőrség közbenjárásának köszönhetően. Ezúton is köszönet mind a két szervezetnek. Míg a külterületi földesutak állapota folyamatosan megoldást igénylő probléma. A karbantartásukra évente 1-2 alkalommal van lehetőség, amelyet rendszerint el is végeztetünk.

Kapcsolódó cikk
Önkormányzati képviselők segítenek a 65 év feletti lakosoknak a Gondosóra igénylésében Kiskőrösön
Önkormányzati képviselők segítenek a 65 év feletti lakosoknak a Gondosóra igénylésében Kiskőrösön
Szedmák Tamás, Kiskőrös alpolgármestere fontosnak tartja a személyes kapcsolatépítését, ápolását a település lakosaival, főleg ha ahhoz egy nemes gesztus is...
Az idei évi választásokon is biztos induló?

Igen, szeretném folytatni a munkát, amennyiben a lakosok továbbra is bizalmat szavaznak nekem. Az elmúlt 14 évben nagyon sok fejlesztést kapott a 7. számú választókerület, mely a  korábbi mostohakörzetből 2024-re az egyik legnépesebb és legtöbb fejlesztést kapó választókerület lett. Vannak további terveim, például további járdafelújítások, és amennyiben sikerül pályázati forrásokat is találnunk hozzá, további lakott külterületi utakat is fontos lenne lekövezni, az olyan felújítást igénylő meglévő kövesutak felújításával együtt, mint a Masina dűlő, valamint a Toyota utcája, amelyek jelenleg a közművesítést követően rendkívül rossz állapotban vannak. Pethő Attila képviselőtársamnak javasoltam, hogy közösen álljuk ki a Soós utcai járdafejlesztés mellett. Továbbá van még egy kis földes szakasz a Kolozsvári utca elején, azonban a régi konzervgyár területének hosszú távú sorsa még bizonytalan és ez meghatározza ennek a megmaradt földesutas szakasznak a jövőjét is.

Májusig befejeződik a közvilágítás fejlesztése is, illetve hallani beruházóktól, hogy újabb Kossuth Lajos utcai és Mátyás király utcai társasházak építését tervezik, ami alapvetően szintén befolyásolja majd a körzetképet, és az itt élők számát, illetve korösszetételét is, aminek különösen örülök. Ha megvalósulnak ezek a társasház építések, az újabb jelentős változásokat hoz majd a körzetben, melyben az önkormányzatnak is lesznek egészen biztosan fejlesztési feladatai. Én, amennyiben folytatni tudom a munkát, örömmel állok neki az újabb feladatoknak is.


A vira.hu folyamatosan nyomon követi az idei EP és önkormányzati választások történéseit a Kiskőrösi Járás településein, ezért amennyiben foglalkoztatja a téma, tájékozódna az önkormányzati választás aktuális információiról, kattintson a híreknél található önkormányzati választás 2024 feliratú linkre!

MEGOSZTÁS
Írta: vira