Tavaly, december 30-án került aláírásra a vállalkozási szerződés az Izsáki úti kerékpárút építéséről. 2021. január 14-én, csütörtökön ennek az előkészületeit, tereprendezését kezdte meg a Kőröskom Nonprofit Kft. A tereprendezésről és annak üteméről a helyszínen, Schäffer Tamás, a Kőröskom Nonprofit Kft. ügyvezető igazgatója számolt be hírportálunknak.
2020 év végén, hivatalosan is megegyezés született arról, hogy az idei évben, a tavasz kezdetén a kerékpárút építésének fizikai teljesítése is el fog indulni. Addig, megelőző, az építést lehetővé tévő munkálatokat kell nekünk elvégeznünk, mondta Schäffer Tamás. A tereprendezés a Tabdii elágazásnál kezdődött január 14-én, mely Kiskőrös irányába halad tovább. Biztosítanunk kell a kivitelező cég számára a munkaterületet, tette hozzá Schäffer Tamás. Az elkészülendő kerékpárút 60-70 százalékát jelenleg benőtte a növényzet. Ezektől kell megtisztítanunk a nyomvonalat. Ez alatt sövényeket, kisebb fákat, sarjadzott növényállományt értek. Jelentős méretű fákat, szerencsére nem kell kivágnunk. Itt nehézséget inkább a jelentős mennyiségű susnyó okoz, amiket ki kell vágni. Ezeket csak kézi munkaerővel lehet eltávolítani. Illetve a mi feladatkörünkbe tartozik továbbá a nyomvonalba eső kerítéseknek az átépítése is.
A munkálatok során, elsősorban növényi zöld hulladék fog keletkezni, melyet Kiskőrös városának közterületein keletkezett kommunális zöld hulladékához hasonlóan, feldolgozunk. Ezeket a zöld hulladékokat összegyűjtjük, és beszállításra kerülnek a laktanyába, ahol aprítékot csinálnak belőle.
Az előkészítési, tereprendezési munkálatokat a tél végeztéig kell befejeznünk.
Ez persze nagyban függ az utóbbi évtizedekben igencsak kiszámíthatatlanná vált időjárástól is. A hideg nem akadályoz minket a munkában, inkább a nagyobb esőzés, vagy esetleges hó miatt kényszerülhetünk leállásra. Amennyiben erre nem, vagy nem túl gyakran kerül sor a tél hátralévő részében, gond nélkül tudjuk magunkat tartani az ütemtervhez. Nem a növényzet mennyisége, mint inkább a szakasz hossza és annak változatossága, növényzet összetétele határozza még meg a teljesítés idejét.
A kezdő fázisban két munkagéppel vonultunk ki a területre, tette hozzá Schäffer Tamás.
Egy földmunkagéppel és egy teherautóval, illetve két, kézi munkával dolgozó ember kezdte meg a tereprendezést. Ezt tudjuk duplázni, amennyiben olyan szakaszhoz érünk, ahol szükséges és logisztikailag is megoldhatóbb a kitermelt növényzet elszállítása. Itt, azon a részen ahol megkezdtük, az árok belső oldalán hamarosan kerítés mellett kell majd dolgoznunk, ahol nagyobb számú gép alkalmazására nincsen lehetőségünk. Egyelőre, benti területen tudunk dolgozni, de lesznek majd olyan szakaszok is, ahol viszont igénybe kell vennünk a közútnak az adott szakaszát. Az ilyen területeknél nagyon fontos lesz az, hogy minél gyorsabban haladjunk, és mielőbb hárítsuk el a közúton közlekedők elől azt az akadályt, amit a munkagépeink által okozni fogunk.
A munkafolyamatokat tekintve, a már említett nyomvonalba eső növényzetnek az eltávolítása az elsődleges lépés. Ezt követi a kerítések áthelyezése.
Itt nem csak a kerítéseknek a bontása van a feladataink között, hanem azokat az új telekhatáron vissza is kell építenünk. Ezzel március végére szeretnénk végezni. Igazából, ez már a vállalkozónak a teljesítését, a kerékpárút építésének elkezdését nem fogja befolyásolni. Több lakó ingatlan is van a kerékpárút külterületi nyomvonala mentén, és mezőgazdasági területek is, amelyeknél található kerítés. Ezeket kell átépítenünk. Kiskőrös belterületére érve olyan nyomvonalon fog haladni a kerékpárút, ahol nem érint kerítéseket, így ott nincs szükség ezekre a munkafolyamatokra.
A Kőröskom Nonprofit Kft. Kiskőrös Város Önkormányzatától kapta közvetlen ezt a munkamegbízást.
Ez nem képezi a kerékpárút építési projektnek a részét, mivel ez nem a Scorpio-Trans Kft. fő vállalkozó feladata. Ugyanis, a kivitelező cég úgy nyerte el a kerékpárút építési munkát, hogy egy építésre alkalmas munkaterületet biztosít számára a város.
Fotógaléria: