A szombati napot egy gyönyörű és – szintemelkedés szempontjából – kemény túrával töltöttük. Vasárnap reggel 3PO is irigyelte volna a mozgásunkat. Inzulinrezisztencia miatt fontos, hogy legalább nyolcig megreggelizzen az ember, ehhez képest fél 9-kor hajtogattam ki magamat az ágyból. Jobb híján kivettem két csirkemellfilét a fagyasztóból és utánanéztem az almáspite golyó receptjének, hogy legyen desszert, de még sütni se kelljen.

-Hirdetés-

Apukám rendszerese kérdezgeti, hogy mikor viszek tőlük almát, de az IR nagyon huncut állapot. Gyakran egy fél alma már 10 gramm szénhidrátot tartalmaz, annál többet pedig nem visel el a hasnyálmirigyem egyszerre. Ezért is esett a választásom az almáspite golyóra. Pusztulásnak indultak a karácsony előtt kapott almák.

CSIRKEMELL WOK ZÖLDSÉGEKKEL

A két csirkemellfilét vékony csíkokra szeleteltem, mert kétféle célom is volt vele. Magamnak párolt zöldségekkel terveztem elkészíteni, a fiamnak pedig tortillába. Ő szerencsére nem érintett az inzulinrezisztenciában, de már megszokta és megszerette, hogy itthon mindig csak teljes kiőrlésű tortillalap van. Most először vettem készet, általában magam készítem, de ez is ízlett neki.

A csirkemellet olivaolajon pirítottam meg, sóval, majorannával és csirkefűszerkeverékkel ízesítettem.

A wok zöldségeket is két evőkanál olivaolajon tettem fel párolódni, kevés sóval, őrölt borssal. Ezen kívül mást nem is adtam hozzá, és roppanósra pároltam, nem puhára.

Egyszerű, de ízletes főétel lett belőle. Kevés cukormentes ketchupot is tettem rá a tálalás után. Ez így persze alig tartalmaz szénhidrátot. Egy zacskónyi – amit egyszerre megettem – csak 5 CH, ezért főztem elé zöldséglevest és járt hozzá még két darab almáspite golyó, darabonként 5 CH-val számolva. Plusz 1 deciliter száz százalékos cukormentes narancslé hígítva.

ALMÁSPITE GOLYÓ

Nagylyukú sajtreszelőn lereszeltem az almát és egy serpenyőben megpároltam.

Az eredeti recept 200 gramm darált háztartási kekszet ír, de én egyrészt kevesebb CH-t akartam, másrészt gluténmenteset. A tegnapi túra szendvicsei után a fülemen folyt ki a glutén. Ezért teljes kiőrlésű, cukormentes háztartási keksz helyett (persze nyugodtan lehet azzal is készíteni) gluténmentes zabpelyhet őröltem meg a kávédarálóval.

A párolt almára borítottam, majd hozzámértem a citromlét, a fahéjat, az édesítőt és a vaníliaőrleményt. Összegyúrtam és egy órát pihenni hagytam. Érdemes kicsit több zabpelyhet vagy kekszet darálni, mert gyúráskor látszik, mennyi elég, hogy ne legyen ragacsos.

Abban is eltértem az eredeti recepttől, hogy darált kekszbe kellett volna forgatni a kész golyókat, de én inkább darált mandulát használtam, hogy ne növeljem a szénhidráttartalmat. Legközelebb a tésztába is teszek darált mandulát, biztos, hogy úgy még különlegesebb lett volna.

Mivel alma is van benne, gyors felszívódásúnak kell számolni, semmiképpen nem szabad belőle bedobni egyet reggelire, vacsorára, pláne nem utóvacsorára.

Jó étvágyat kívánok! Találkozzunk jövő héten is a Cukormentes övezetben!