A matematika írásbeli vizsgákkal folytatódott a 2023-as érettségi szezon. A középszintű matekérettségi megoldására a vizsgázóknak összesen 180 percük, emelt szinten pedig 240 percük volt. Ez alatt két-két feladatlapot kellett kitölteniük mind két szinten. Középszinten az elsőre 45 perce volt a diákoknak, ebben 12 rövid (többségében egyszerű, alapfogalmakat számonkérő, ellenőrző) feladatok voltak, majd jött a második B feladatlap. Ez már a „mély víz”, arra már 135 perc állt rendelkezésre, amiben gráfok, kördiagram és trapéz volt. Ezek közül kettőt kellett választaniuk az érettségizőknek. A 17-es feladat bizonyult az idei vizsga legkomplexebb feladatának, így valószínű, hogy a legtöbb vizsgázó ezt hagyta ki. A középszintű írásbelin összesen 100 pontot lehetett összegyűjteni: az első feladatrészben maximum 30, a másodikban pedig maximum 70 pontot szerezhettek.

A feladatok megoldásához közép- és emelt szinten is függvénytáblázatot (egyidejűleg akár többfélét is), szöveges adatok tárolására és megjelenítésére nem alkalmas zsebszámológépet, körzőt, vonalzót, szögmérőt használhattak a vizsgázók.

A Kiskunhalasi SZC Kiskőrösi Wattay Technikum és Kollégium középiskolában összesen 72 diák adott számot matematika tudásáról közép szinten, írásban. Az A (informatika) és a B (gépészet, közgazdaságtan és ügyvitel) osztályból 2-2 tanuló osztotta meg velünk tapasztalatát.
-Hirdetés-

 

Harnóczi Balázs 12.A:

Kunczné Martin Regina igazgatóhelyettes volt a felkészítő tanárunk. Négy éven keresztül végig készültünk az érettségire, rengetegszer oldottunk meg olyan feladatokat, amik az előző évek feladatsoraiban voltak. Az elmúlt fél évben szinte minden órán csak ilyen feladatokkal foglalkoztunk. Azokat a típusokat néztük át, amikre számíthatunk a mai vizsgán. Az iskolában nagyon jól felkészítettek minket az érettségire, de otthon is próbáltam plusz időt szánni rá. Az elmúlt két-három hétben szinte minden nap gyakoroltam a rövid, valamint a hosszú feladatokból is.
A vizsga első része egyszerű volt, rövid idő alatt ki lehetett tölteni a feladatlapot, szerintem bele lehetett férni a 45 percbe. A B résznél már gondolkodtatóbb, nehezebb feladatokkal találkoztunk, főleg 13-15-ig, ami közül nem lehetett választani. Az utolsó három -választható- feladat elég tág témakörökben mozgott, ott azért lehetett választani, hogy számunkra melyik kedvez jobban. Én a 16-ost és a 18-ast választottam, a 17-est hagytam ki.
Érettségi után maradok még ötöd éven a Wattayban.

Kapcsolódó cikk
Harnóczi Balázs vehette át idén a Wattay-díjat
Harnóczi Balázs vehette át idén a Wattay-díjat
A 2022/2023-as tanévben a Kiskunhalasi SZC Kiskőrösi Wattay Technikum és Kollégium végzős diákjai közül Harnóczi Balázs 12.A osztályos tanuló vehette...
Harnóczi Balázs 12.A
Szeg Zsolt 12.A:

Négy éven keresztül aránylag kevés óraszámban tanultunk matematikát. A tanárunk, Kunczné Martin Regina jól felkészített minket az érettségi vizsgára. Órákon rengeteg érettségi feladatot oldottunk meg, sokszor volt házi feladatként beadandó készítése. Én őszintén megmondom, hogy nem sokat foglalkoztam vele pluszban otthon, mindig is jól ment a matematika. Szerintem a többieket, akik nem olyan jók matekból, azokat is egészen jól sikerült felkészítenie a tanárnőnek az órai tananyaggal, így nem kellett olyan sokat gyakoroljanak otthon.
Az első feladat aránylag könnyű volt. Minden témakört érintett, vegyes feladatokkal találkoztunk. A második feladatrész inkább geometria volt, és sokkal nehezebbnek is találtam. Ott egyszer meg is akadtam, de időben rájöttem, hogy mit hibáztam és sikerült kijavítanom. Én a többség „ellen mentem” a választható részben, a rövidebb feladatot hagytam ki, mert azt valahogy sokkal nehezebbnek éreztem és inkább a hosszabb, az átváltásos geometriát választottam.
A továbbtanulás tekintetében sok fog azon múlni, hogy ma hogy sikerült a matematika érettségim. Jövőre még maradok  itt ötöd éven, de utána az ELTE-n szeretnék tovább tanulni.     

Szeg Zsolt 12.A
Podmaniczki Dominik 12.B:

-Sokat készültem a házi feladatokon kívül pluszban otthon a matematika érettségire, kértem segítséget jobb matekosoktól is.
Összességében nehéznek éreztem. Az első rész még könnyebb, viszont a második az nehezebb volt. A B feladatsorban a 16-ost és a 17-est választottam. Utólag inkább mégis a 18-ast választanám a 17-es feladat helyett, mert ránézésre az utolsó nehezebbnek tűnt, viszont már késő volt a cserére. Technikumon maradok itt az iskolában, utána Kecskeméten vagy Szegeden szeretnék tovább tanulni.

Podmaniczki Dominik és Szebellédi Erik 12.B
Szebellédi Erik 12.B:

-A matekórákon és a házi feladatokon kívül nem igazán készültem pluszban. Ha valaki figyelt az órákon, és csinálta amit kértek, akkor elég volt ez a felkészülés.
Nem volt nehéz, főleg az első része. Ott (ha valaki arra hajtott) a 2-est simán össze lehetett szedni. A kétvektoros feladat volt a legnehezebb számomra, az soha nem is volt a kedvencem, de a többi jó lett. A második részben kb. 5 pont körül vesztettem, egy feladatrészt nem tudtam megcsinálni, a szöveg összezavart és kifutottam az időből. Ha lett volna még 15 percem, akkor talán sikerül megoldanom. Maradok itt még egy évet, és utána a Szegedi Tudományegyetemen szeretném folytatni a tanulmányaimat.   

 

Az írásbeli vizsgák május 26-án zárulnak, az emelt szintű szóbelik június 7. és 14. között lesznek, majd a vizsgaidőszak a középszintű szóbelikkel zárul, amelyek június 19. és 30. között várhatók.
MEGOSZTÁS